دانش‌آموزان باید به صورت عملی با مفاهیم علمی آشنا شوند

رییس پژوهشگاه رویان با انتقاد از اینکه آموزش‌وپرورش کشور ما نمی‌تواند شور و شوق علمی را در دانش‌آموزان ایجاد کند، گفت: دانش‌آموزان باید به صورت عملی با مفاهیم علمی آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید گورابی روز چهارشنبه، 19 آبان ماه در مراسم رونمایی از «آزمایشگاه سیار سلول‌های بنیادی برای همه» که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، با اظهار تاسف از اینکه آموزش‌وپرورش ما نمی‌تواند شور و شوق علمی را در دانش‌آموزان ایجاد کند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش کشور معضلی دارد که نمی‌تواند دانش‌آموزان را به صورت عملی با مفاهیم علمی آشنا کند.

وی افزود: طی بازدیدها و مسافرت‌هایی که از کشورهای خارجی داشتیم، دیدیم که از موزه‌های علمی در این کشورها استقبال زیادی از سوی دانش‌آموزان در سطوح مختلف می‌شود و دانش‌آموزان با سیستم خاصی که در این موزه‌ها وجود دارد، آشنا می‌شوند. از طرفی متوجه می‌شوند که دانششان نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده و در جریان اتفاقات کمیته علوم قرار می‌گیرند.

رییس پژوهشگاه رویان تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما دانش‌آموزان حتی به طبیعت که نیازی به داشتن امکاناتی پیچیده ندارد نیز برده نمی‌شوند.

گورابی با بیان اینکه در سایت دانشگاه‌های بزرگ سایر کشورها نیز اسلایدهایی برای معلمان جهت آموزش سلول‌های بنیادی به دانش‌آموزان تهیه شده است، افزود: همه این مسائل در راستای این است که شور و شوق علمی را در دانش‌آموزان ایجاد کنند. ما یک مسؤولیت سازمانی و یک مسؤولیت اجتماعی داریم تا کارهایی را که به صلاح جامعه است، انجام دهیم و از این طریق دانش‌آموزان کشور به راحتی با مفاهیم علمی آشنا شوند.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اتوبوس آزمایشگاه سیار سلول‌های بنیادی گفت: ما قبل از اینکه این اتوبوس را برای آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم، برنامه‌هایی را برای دانش‌آموزان تهران، اصفهان و البرز تدارک دیده بودیم و با اینکه همکاران ما به نقاط دوردست کشور می‌رفتند تا اقداماتی از این قبیل انجام دهند؛ اما اکنون می‌توانیم به واسطه این اتوبوس دانش‌آموزان را با حوزه‌های مختلف علمی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با چنین حرکت‌هایی شاهد گسترش علوم و علاقه‌مندی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف باشیم.

به گزارش ایسنا، «آزمایشگاه سیار سلول‌های بنیادی برای همه» امروز صبح با حضور رییس جهاد دانشگاهی، نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی، رییس پژوهشگاه رویان و دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در محل پژوهشگاه رویان رونمایی شد.

منبع: ایسنا

204/200

کد خبر: 693652

وب گردی

وب گردی