طرح شناسنامه دار شدن کشتار کنندگان در سطح استان تهران

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با شناسنامه دار شدن انواع گوشت از فروش گوشت های بدون کیفیت جلوگیری خواهد شد.

علی اصغر ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص طرح کیفیت گوشت دامی گفت: هدف این طرح ساماندهی و شناسنامه دار شدن کشتارکنندگان و توزیع کنندگان در سطح استان تهران است.

وی در ادامه اظهارکرد:این طرح باعث آگاهی مردم می شود که فکر می کنند گوشت توسط کشتارگاه ها به فروش می رسد در حالی که افراد بسیاری هستند که بدون هویت به کشتار و توزیع گوشت می پردازند که با ایجاد این طرح ، این افراد قابل شناسایی می شوند و با داشتن مجوز جایگاه آنها برای مصرف کننده مشخص خواهد شد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به نشانه گذاری کردن کیفیت ها تصریح کرد: گوشت گاو و میش که از کیفیت پایین تری نسبت به سایر گوشت ها برخوردار هستند با لیبل قرمز و دام های با کیفیت بهتر با لیبل سفید مشخص می شوند که در این صورت مصرف کننده می تواند نوع کیفیت گوشت را به راحتی تشخیص دهد.

وی در ادامه افزود: در صورت ناراضایتی از کیفیت انواع گوشت ، مردم می توانند به سازمان های تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و سازمان بازرسی اتاق اصناف شکایت کنند تا نارضایتی آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ملکی در پایان اظهار کرد: انتخابات آمریکا هیچ گونه تاثیری بر روی قیمت گوشت ندارد و با توجه به اینکه این محصول نیاز روازنه مردم است، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها است که در صورت بالا رفتن عرضه، قیمت این محصول کاهش پیدا خواهد کرد.

101/404

کد خبر: 693657

وب گردی

وب گردی