هیچ گونه مصوبه ای مبنی بر حذف پژو 405 و پراید  ابلاغ نشده

معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد :هیچ مصوبه یا آیین نامه مبنی بر حذفخودروی تولیدی در کشور تا پایان سال 95 تاکنون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اعلام معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ گونه مصوبه و یا آیین نامه ای مبنی بر حذف خودروی تولیدی در کشور ابلاغ نشده وتنها ملاک جهت توقف تولید خودرو ، رعایت الزامات استانداردی در ٣ حوزه کیفیت ، مصرف سوخت وآلایندگی است که در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در کشور که مجاز به شماره گذاری هستند این شرایط را دارند.

تمامی خودر وهای تولیدی در کشور ملزم به رعایت استانداردهای 55 گانه است، ولی این بدان معنی نیست که تمامی ٥٥ استاندارد برای تمامی محصولات است زیرا طبق تعاریف استاندارد بسته به نوع خودروبخشی از این استانداردها را پوشش می دهد. برای مثال استانداردتست برخورد فقط برای خودروهای سبک است ، بنابراین بسته به نوع محصول تمامی خودرهای تولیدی در کشور در صورت احراز این استانداردها می تواند شماه گذاری شود.
هم چنین ارزیابی میزان رضایت مردم از خدمات پس از فروش بر اساس دستورالعمل تنظیمی واستاندارد تدوین شده در این خصوص بصورت دوره ای انجام می شود و براساس انطباق با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مورد ارزیابی ورتبه بندی قرار می گیرد، اگرچه این میزان رضایت 67.5 درصدی با هدف تعیین شده در سال ٩٤ فاصله دارد ولی به نسبت سال قبل از آن، از رشد ٥ درصدی برخوردار بوده است ، که امیدواریم با برنامه ریزی ها اقدامات تعریف شده به هدف سال ٩٥ دست یافته ورضایت مندی مردم از این بخش افزایش یابد.
این معاونت درباره مشکلات موجود در قطعه سازان نیز اعلام کرد: این مشکلات عمدتا بدلیل مسایل ناشی از تحریم و دسترسی نداشتن به تکنولوژی های جدید در تولید وهمچنین مشکلات مالی ناشی از کاهش تولید بوده است و مسلما با رفع تحریم ها وملحق شدن به زنجیره تامین بین الملل ، شاهد ارتقای کیفیت ناشی از ارتقای فناوری و سرمایه گذاری های جدید در تولید خواهیم بود. لازم بذکر است یکی از الزامات در قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی اتصال قطعه سازان داخلی به زنجیره تامین آنان واستفاده از حداکثر توان در این بخش است.
هم چنین در خصوص موتورسیکلت های کاربراتوری نیز طبق مصوبه هیات محترم دولت از تاریخ اول مهرماه امسال هیچ گونه موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشده وتمامی موتورسازان ملزم به تولید انژکتوری شده اند وطبق همان مصوبه دولت نیز موتورسیکلت های تولید شده تا این تاریخ نیز تا انتهای سال مجاز به شماری گذاری خواهندبود.

101/402

کد خبر: 693660

وب گردی

وب گردی