تشریح فلسفه گریه برای حادثه عاشورا در سنت اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار ذاکرین اهل بیت (ع) جزء بهترین کارها است، گفت: اینکه در سنت اسلامی توصیه به گریه درباره حادثه عاشورا شده به دلیل این است که روح آمادگی پیدا کند تا این ساحت را بشناسد چون راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، امروز (چهارشنبه، 19 آبان ماه) در هفتمین آئین تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی (ع) گفت: خوشا به حال شما غلامان امام حسین (ع) که عمرتان را در این راه صرف کرده اید، راهی که همه اولیای دین ما، آن را تشویق کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولیای دین ما را به شرکت در جلسات ذکر حسینی و اشک ریختن در این جلسات توصیه کرده اند اما اینکه چرا باید زندگی ما به ذکر امام حسین (ع)، اولاد و اصحاب این امام عجین شود، بسیار مهم است.

لاریجانی افزود: ائمه (ع) با افراد معمولی متفاوت هستند، آنان در عالم تکریم نقش دارند و حدود ندارد که با معرفت علمی بتوان ائمه اطهار (ع) را درک کرد به دلیل اینکه معرفت علمی مربوط به اموری است که حد دارند.

رئیس مجلس افزود: درک مقام ائمه اطهار (ع) از راه معرفت معمولی امکان پذیر نیست بلکه باید تعشق و محبت ایجاد کرد تا مقام این عزیزان را درک کرد بنابراین تنها از طریق علم حصولی، درک ائمه (ع) امکان پذیر نیست.

لاریجانی افزود: اینکه در سنت اسلامی توصیه به گریه درباره حادثه عاشورا شده به دلیل این است که روح آمادگی پیدا کند تا این ساحت را بشناسد چون راه دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: از راه عشق و محبت باید آماده شد تا مقام اهل بیت (ع) را درک کرد بنابراین کار شما پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت (ع) بسیار مهم است به دلیل اینکه شما شرایط را فراهم می کنید تا مردم بهترین ها را، با معرفت، بشناسند.

لاریجانی با بیان اینکه کار ذاکرین اهل بیت (ع) جزء بهترین کارها است، افزود: شما ذاکرین اهل بیت (ع) با خلوص نیت شرایطی را فراهم می کنید تا هم خود و هم دیگران نسبت به مقام اهل بیت (ع) معرفت پیدا کنند و من کار شما را تحسین می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم از آیت الله عظمی صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر به دلیل صدور پیامی برای این مراسم تشکر کرد و گفت: پیام آیت الله عظمی صافی گلپایگانی به این جلسه نورانیت داد.

302/300

کد خبر: 693662

وب گردی

وب گردی