امکانات پزشکی و اورژانسی و درمانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه دو برابر می‌شود

سرپرست اورژانس کشور گفت: با توجه به شرایط موجود امکانات پزشکی و اورژانسی و درمانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه دو برابر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، پیرحسین کولیوند امروز برای بازدید میدانی از وضعیت اورژانسی‌ها و امکانات موجود پزشکی و درمانی در این مرز به استان ایلام و مرز مهران سفر کرد.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تصادف شامگاه سه شنبه اتوبوس زائران در اقلید، گفت: کشته شدن 26 نفر از هم‌وطنانمان را که قصد زیارت کربلا را داشتند را به تمامی مردم عزیز کشور و خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم.

او افزود: با توجه به افزایش حجم تردد خودروها در محورهای منتهی به مرزهای سه گانه در ایام اربعین لازم است که پلیس مراقبت بیشتری از این محورها داشته باشد تا از میزان این تصادفات کاسته شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه مرز مهران از آمادگی خوبی برای تردد زائران برخوردار است، گفت: مشکلاتی که وجود دارد نیز در مرحله برطرف شدن است.

کولیوند به بسیج شدن اورژانسی‌ها در خدمت دهی به زائران حسینی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود امکانات پزشکی و اورژانسی و درمانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه دو برابر می‌شود.

او گفت: نیروهای ما از هر نظری برای انجام مأموریت های خود و خدمت به زائران اربعین آمادگی کامل دارند و تجهیزات و اکیپ‌ها در قالب نیروهای متخصص و مجرب و وظیفه شناس در محورها و مرزها مستقر شده‌اند.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد: ما دغدغه‌ای جز تأمین امنیت سلامت زائران و خدمت مناسب و برگزاری مطلوب این مراسم معنوی بزرگ نداریم و امیدواریم که خدمتی شایسته و در خور مردم کشورمان و همچنین سایر زائرانی که از کشورهای دیگر به مرزهای ما مراجعه می‌کنند داشته باشیم.

مشاور وزیر بهداشت مرز مهران را به منظور بازدید از مرز زرباطیه و کوت ترک کردند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: در داخل کشور علاوه بر امکانات و تجهیزاتی که نسبت به سال قبل سه برابر شده است 220 پایگاه در قالب 14 هزار نفر محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهند.

او ادامه داد: در کشور عراق 40 گروه از متخصصان بهداشت مستقر شده‌اند که این افراد در رسانه‌های ملی عراق حضور پیدا می‌کنند و اطلاعات لازم بهداشتی و پزشکی را از طریق این رسانه‌ها به زائران عزیز ارائه می‌دهند.

کولیوند به حادثه تروریستی که در سامراء رخ داد اشاره کرد و گفت: همان روزی که حادثه رخ داد دو فروند هواپیما به عراق پرواز کردند که مجروحان را برای درمان به کشور منتقل کنند که در پرواز نخست 88 زائر مجروح این حادثه به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند و تا کنون نیز بیش از 40 نفر از این مصدومان با وضعیت جسمی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

او افزود: شامگاه سه شنبه نیز در پروازی دیگر 14 مجروح و 8 شهید این حادثه تروریستی به تهران منتقل شده و مجروحان در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند.

در ادامه بازدید,دیداری نیز با مسئولان مرز زرباطیه انجام ‌شدکه در این دیدار مسئولان درباره مشکلات و مسائل موجود در دو مرز و برگزاری مراسم اربعین تبادل نظر کردند.

700/701

کد خبر: 703675

وب گردی

وب گردی