تقاضای مسعود بارزانی از واشنگتن  برای مبارزه با داعش

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با ارسال پیام تبریک به ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستار حمایت این کشور و ائتلاف بین المللی از اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش دشمن انسانیت و آزادی در جهان شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، بارزانی گفت: مردم کردستان خواستار حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا از آنها برای دستیابی به حقوق شرعی خود هستند.
بارزانی افزود: مردم کردستان مدت هاست که مورد ظلم شدیدی قرار دارند و این امر آنها را مجبور به مبارزه برای حفظ آزادی و هویت ملی خود کرده است، به طوری که ما در حال جنگ سخت علیه تروریست ها هستیم و قربانیان زیادی در این راه داده ایم.
در همین راستا وزارت پیشمرگه کردستان عراق اعلام کرد، دولت آمریکا اعطای مبلغ 200 میلیون دلاری کمک به کردستان عراق علاوه بر کمک تسلیحاتی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.
'هزار عمر' مدیر هماهنگی و روابط این وزارتخانه در گفت وگوی مطبوعاتی گفت که واشنگتن اعطای کمک مالی آموزش و تجهیز دو لشکر از پیشمرگه به سلاح و مهمات و نیز تسلیحات سنگین را مقرر کرده و در همین راستا مسایل مربوط به عقد قرارداد با طرف آمریکایی در خصوص کمک های مداوم بحث و بررسی شد.
بارزانی در بازدید از جبهه های جنگ پیشمرگه با داعش در محور بعشیقه در شمال شرقی موصل استان نینوا تصریح کرد: داعش تهدیدی برای اقلیم کردستان به حساب نمی آید.
نیروهای پیشمرگه در عملیات آزاد سازی منطقه بعشیقه موفق به هلاکت 110 تروریست داعش از جمله چندین تن از سرکرده گان آنها شدند.

300/300

کد خبر: 703698

وب گردی

وب گردی