فؤاد معصوم:تاقبل از پایان سال جاری موصل آزاد می‌شود/بغدادی باید محاکمه شود

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه نیروهای عراقی می توانند شهر موصل را تا قبل از پایان سال جاری از دست داعش آزاد کنند عنوان داشت که عراق برای بازداشت و محاکمه ابوبکر البغدادی تلاش می کند.

به گزارش ایسکانیوز، فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در گفتگو با خبرگزاری کیودوی ژاپن عنوان داشت: ما پیش بینی می کنیم که نیروهای مسلح عراقی بتوانند شهر موصل که مرکز استان نینوا است تا قبل از پایان سال جاری از دست داعش آزاد کنند.

وی در ادامه افزود: اگر داعش در موصل شکست بخورد نمی تواند زیاد در رقة دوام بیاورد. نیروهای عراقی می توانند طی دو ماه آینده به صورت کامل داعش را از لحاظ نظامی از بین ببرند.

معصوم تاکید کرد: عراق ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را نمی کشد بلکه برای دستگیری وی و برگزاری یک دادگاه عادلانه مانند آنچه برای صدام در برابر انظار عمومی انجام داد تلاش می کند.ما میخواهیم یک حکم عادلانه برای وی به خاطر تمام جنایاتش صادر شود.

وی در ادامه افزود: سیستم قضایی سرنوشت تمام کسانی را که جنایت مرتکب شده اند و یا دست به اقدام تروریستی زده اند تعیین می کند.هدف اصلی ما تقویت حاکمیت قانون است.انجام بازپرسی از سرکرده داعش باعث می شود تا اطلاعات و اسرار زیادی در خصوص گروه های تروریستی مشخص شود.

ایسنا

300/300

کد خبر: 703736

وب گردی

وب گردی