گازرسانی به ۱۱ هزار روستا در دولت یازدهم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به ۱۱ هزار روستا در کشور در دولت یازدهم خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید رضا عراقی در آیین گازرسانی به ۱۶ روستای بخش مرزن آباد در روستای گویتر این بخش با اشاره به توفیقات ارزشمند شرکت گاز طی سه سال اخیر، اظهار کرد: روزانه در کشور ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که معادل ۴ میلیون بشکه گاز طبیعی است.

وی با بیان اینکه باید نکات ایمنی را در مصرف گاز رعایت کرد، گفت: ۷۰ درصد از اتفاقاتی که در بخش گاز برای هم وطنان ما پیش می آید ناشی از لوله های بخاری گازی است که باید در این زمینه نکات ایمنی را رعایت کرد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل گاز ایران با بیان اینکه خدمات این شرکت ارزشمند و مستمر است، افزود: دولت تدبیر و امید در خصوص گازرسانی یک استثنا است و در زمان تحریم و کمبود پول توانست ۱۱ هزار روستای کشور را گازرسانی کند، در صورتی که کل روستاهای کشور که از ابتدای انقلاب اسلامی تا دولت تدبیر و امید گازرسانی شد تنها ۱۴ هزار روستا بوده است.

عراقی با بیان اینکه برای سوخت نیروگاه‌های کشور به ۷۰ میلیون لیتر سوخت از جمله گاز طبیعی و یا گازوئیل نیازمند است، تصریح کرد: سوخت نیروگاه ها در سال ۹۲ حدود ۷۰ میلیارد مترمکعب بوده که ۳۵ مترمکعب با گاز و نیمی دیگر با سوخت دوم تامین می شد و در سال ۹۳ این رقم به ۵۰ و سوخت دوم به ۲۰ رسید و در سال گذشته به ۵۷ افزایش یافته و قرار است تا پایان سال جاری این سهم به ۶۵ میلیارد متر مکعب برسد و مصرف سوخت دوم به ۷ تا ۹ میلیارد کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در همایش های بین المللی که برگزار شد وقتی اعلام شد که نیروگاه های ما با گاز طبیعی اداره می شود شاید برای بسیاری از کشورها قابل باور نبوده است، بنابراین نیاز است قدر این نعمت دانسته شود.

101/602

کد خبر: 703740

وب گردی

وب گردی