فلاحت پیشه :دانشگاه آزاد اسلامی به سمت  کیفی سازی گام برمی دارد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت کیفی سازی گام برمی دارد گفت: اعتقادم بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی یک روندی منطقی را شروع کرده است.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و عضو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات از غرفه ایسکانیوز بازدید کرد و در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من اعتقادم بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی یک روندی منطقی را شروع کرده است و به سمت کیفی سازی آموزش و مدارک تحصیلی می رود ؛ امیدوارم که باز هم بیشتر در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: یک مشکلی که ما در ایران داریم این است که مراجع علمی و پژوهشی در ایران بیش از حد کمی می شود؛ زمانی عمده ای از ایرانیان که نمی توانستند در دانشگاه دولتی تحصیل کنند دانشگاه آزاد جذب علمی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در زمانی از حالت کیفیت دور شد ادامه داد: هم اکنون من فکر می کنم این دانشگاه به سمت کیفی سازی گام برمی دارد ولی امیدواریم که در آینده در راستای اجرای فصل دوم ، از قانون 5 دانشگاه آزاد اسلامی عمل کند که در فصل د وم قانون توسعه دانش بنیان است.

فلاحت پیشه ادامه داد: دانشگاه آزاد اگر بتواندحداقل 50 درصد از حوزه های آموزش و پژوهش را در خدمت توسعه کشور قرار بدهد طبق قانون همین فصل دوم دانش بنیان است؛ در دنیای امروز در قالب حق مالکیت فکری و عصر اطلاعات یا عصر دانایی آن چیزی که بیش از همه برای کشورها قدرت و ثروت می آورد همین علمی است که در خدمت اقتصادی و فکری قرار دارد.

وی درباره نحوه تعامل مجلس جدید با دولت گفت: من اعتقادم بر این است که موارد اختلافی بین مجلس و دولت به حداقل رسیده و کاهش پیدا کرده است و طرفین کمتر وارد حوزه های اختلافی می شوند؛ یک واقعیتی وجود دارد تحت عنوان موضوع کارآمدی در کشور که معیار اصلی دولت و مجلس و دیگر ارگان ها هست و هم اکنون در این قالب عمل می کنند. همین موضوع باعث شده است که ما کمتر دچار چالش و مشکل، اختلاف در بین مجلس و مثلاً دولت باشیم.

وی گفت: اعتقاد من بر این است که انتخابات آینده، به هر حال ملاک اصلی کارآمدی خواهد بود؛ کشور ما دچار ضعف و نقصان دولتی است شاخص های توسعه کشور هنوز نتوانسته آن چیزی که نیاز کشور هست را عمل کند انتظار این است که یک مدیریت کارآمد در آینده شکل بگیرد و شاهد شاخص های رشد اقتصادی در زندگی روزمره مردم باشیم.

کد خبر: 703813

وب گردی

وب گردی