تفسیر هنری قرآن برای اولین بار در دانشگاه آزاد صورت گرفت

دبیر کانون فرهنگی سگال دانشگاه آزاد واحد گرمی گفت: آغاز یک دوره کلاس های تفسیر هنری قرآن، از مهترین این اتفاقات است و تا جایی که من مطلع هستم، تاکنون هیچ تفسیری مختص و ویژه هنر که به صورت تخصصی به نگاه هنری-تفسیری بپردازد وجود نداشته است. این کلاس ها در حوزه های علمیه و کتابخانه عمومی شهر برگزار شده و اخیرا با حضور مدرسین قرآن به آن پرداخته شده است.

محمدتقی اسعد در رابطه با برنامه های فرهنگی کانون هنری سِگال دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: کانون در حال فعالیت است و زیرساخت های آن در سال 94 شکل گرفت و اعلام موجودیت کرد. زمینه هایی که کانون مستقیما با آن درگیر است، حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ادبی، مذهبی و علمی است.

او ادامه داد: اخیرا در واحد گرمی شاهد زمینه سازی مناسب جهت راه اندازی کانون های عفاف و حجاب و قرآن و عترت هستیم. علی ای حال کانون سگال منطبق بر اساسنامه، موظف به فعالیت در هر زمینه که توان مناسبی برای فعالیت در آن را داشته باشد، است.

اسعد با اشاره به فعالیت های ویژه این کانون گفت: با اینکه مدت زمان زیادی از تأسیس کانون نگذشته، ما کارگاه های آموزشی مفیدی از جمله آموزش شیوه های مطالعه علمی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مدارس شهرستان گرمی برگزار می کنیم. این کارگاه ها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه بودند.

وی در ادامه گفتگو افزود: به جهت علاقه به خوشنویسی که یکی از سخت ترین هنرهاست، راغب شدم کلاس های خوشنویسی در سطح شهر و شهرستان های بعدی برگزار کنم. خوشبختانه جلسات ابتدایی هم شروع شده است. این امر از آنجا اهمیت خود را نشان می دهد که فارغ التحصیلان کلاس هایی هم با واحد دانشگاهی ارتباط پیدا می کنند و هم در برگزاری همایش ها و نمایشگاه های اتی می توانند دانشگاه را یاری کرده و در خدمت نظام آموزشی و هنری باشند.

دبیر کانون فرهنگی سگال دانشگاه آزاد واحد گرمی اضافه کرد: دو سال پیش در یکی از دانشگاه های پیام نور گرمی، اولین نمایشگاه انفرادی-تخصص ترکیب نستعلیق را برگزارکردم که با استقبال خوبی مواجه شد. فلذا دومین نمایشگاه تخصصی را در سال 96 برگزار می کنم.

اسعد با تشکر از دکتر یحیی نصرتی(رییس واحد گرمی) گفت: ریاست محترم دانشگاه و معاونین دلسوز گرمی همواره پای کار بوده اند و کانون را با همه توان حمایت کرده اند و این همراهی تا جایی رشد کرده که زمینه برگزاری نمایشگاه دست آوردهای هنری و صنایع دستی دانشجویاان گرمی در آذربایجان برای اولن بار کلید خورده است. شهرستان گرمی با 94 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، طولانی ترین مرز را با این کشور در بین شهرستان های ایران دارد و از این پتانسیل باید نهایت بهره را برد.

او در رابطه با یکی از مهمترین اتفاقات علمی ویژه ای که کانون به آن دست زده است، اظهار کرد: آغاز یکدور کلاس های تفسیر هنری قرآن، از مهترین این اتفاقات است و تا جایی که من مطلع هستم، تاکنون هیچ تفسیری مختص و ویژه هنر که به صورت تخصصی به نگاه هنری-تفسیری بپردازد وجود نداشته است. این کلاس ها در حوزه های علمیه و کتابخانه عمومی شهر برگزار شده و اخیرا با حضور مدرسین قرآن به آن پرداخته شده است.

اسعد این حرکت را به اهالی شهرستان گرمی و به دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تقدیم کرده و از بزرگواری دکتر آزادی، دکتر اسماعیلی و دکتر طلوعی و به ویژه دکتر طه هاشمی، سپاسگذاری کرد.

وی در پایان، ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد واحد گرمی به عنوان واحد معین در هنر و فرهن بتواند دیگر واحد واحدها و مراکز آموزش عالی را حمایت کرده و به همه شهروندان و اهالی غیور و مرزنشین این خطه فرهنگ دوست، خدمات شایسته ای ارائه کند و این امر محقق و میسر نخواهد شد مگر آنکه بزرگوانی نظیر حاج آقا پنهای وو دهقانی و عصمت که همچون گذشته جهت تقویت کانون فرهنگی سگال کوشیده اند، باز هم دست ما را بگیرند و رییس محترم واحد نیز از راهنمایی های ارزنده خود ما را بهره مند کند.

502500

کد خبر: 703814

وب گردی

وب گردی