چرا وزارت بهداشت‌ کلینیک ویژه  می‌سازد؟

مدیر کل دفتر ارزیابی، فن‌آوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه را زیر ساخت اصلی اجرای برنامه نظام ارجاع در کشور دانست.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر علیرضا اولیایی‌منش در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در خصوص برخی انتقادات مطرح شده به راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه از سوی وزارت بهداشت، گفت: اگر وزارت بهداشت برنامه‌ای برای راه‌اندازی نظام ارجاع نداشت، این انتقادات درست بود، اما از آنجا که این برنامه در حال گسترش است، به این معناست که وزارت بهداشت به دنبال گسترش تخصص‌گرایی در بین مردم نیست.

وی تاکید کرد: برنامه نظام ارجاع قطعا از برنامه‌های کوچک حاشیه شهر شروع می‌شود و بعد به سایر مناطق با جمعیت‌های بیشتر گسترش می‌یابد.

مدیر کل دفتر ارزیابی، فن‌آوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، در ادامه با بیان اینکه زیرساخت اصلی نظام ارجاع، راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه است، افزود: اگر این کلینیک‌ها گسترش پیدا نمی‌کرد، قطعا نظام ارجاع قابلیت عملیاتی شدن نداشت. ما امکانات دولتی برای ارجاع این تعداد بیمار از پزشک خانواده را نداشتیم، اما در حال حاضر این امکانات فراهم شده است.

اولیایی‌منش ضمن اشاره به گسترش پایگاه‌های بهداشت در مناطق روستایی و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر، بیان کرد: در مرحله بعد، ارجاع روستاییان و جمعیت شهری به این کلینیک‌ها را آغاز می‌کنیم و مردم مشاهده می‌کنند که کلینیک‌های ویژه در جهت بسترسازی برای اجرای این برنامه بوده است.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 703818

وب گردی

وب گردی