بودجه کمیته امداد بر اساس محرومیت استانها اولویت‌بندی می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بر ضرورت تخصیص اعتبار بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: اولویت بندی منطقه‌ای را از امسال در بودجه کمیته امداد اعمال می‌کنیم اما این نوع نگاه باید در بودجه ریزی کل کشور نیز اعمال شود تا بتوانیم شاهد رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها باشیم زیرا مساوات به معنای عدالت نیست.

به گزارش ایسکانیوز، سید پرویز فتاح در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت تخصیص اعتبار بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور گفت: در نقشه ایران مناطق مختلف از لحاظ درجه محرومیت رتبه‌بندی‌های متفاوتی داشته و هزینه معیشت نیز در مناطق مختلف ایران متفاوت است.

وی ادامه داد: برای مثال در نقطه‌ای از کشور یک ایرانی برای تامین مایحتاج زندگی خود به یک درآمد مشخصی نیاز دارد و هزینه مشخصی نیز خواهد داشت، این در حالیست که فرد دیگری در نقطه متفاوتی از کشور برای تامین همان مایحتاج نیاز به درآمد متفاوتی دارد زیرا هزینه‌های زندگی وی نسبت به دیگری متفاوت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه افزود: باید تفاوت‌های هزینه‌ای را در مناطق مختلف کشور در تخصیص اعتبارات خود در نظر بگیریم این در حالیست که این نوع نگاه در کمیته امداد وجود نداشت و ما با مددجویان تحت پوشش خود همواره با مساوات برخورد کرده‌ایم این در حالیست که مساوات به معنای عدالت نیست.

فتاح ادامه داد: در حال حاضر بر اساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، میزان محرومیت با نقشه جغرافیایی مشخص در مناطق مختلف کشور معین شده است؛ برای مثال بعضی از مناطق چون سیستان و بلوچستان دارای ضریب محرومیت بسیار بالا هستند اما این محرومیت‌ها معطوف به یک نقطه نبوده و دارای پراکندگی مشخصی در کشور است که نیاز است با رویکرد بودجه ریزی و تخصیص اعتبار بر اساس نیاز مناطق در جهت رفع بی عدالتی‌ها و تبعیض‌های موجود اقدام کنیم.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 703827

وب گردی

وب گردی