موجی از تظاهرات و خشم در آمریکا برای دومین شب متوالی/از ترامپ دست بردارید

برای دومین شب متوالی در بسیاری از شهرهای آمریکا معترضان به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست به تظاهرات زدند و این شهرها شب ناآرامی را تجربه کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز، اعتراضات آمریکایی‌های خشمگین که با شعار "از ترامپ دست بردارید" و "عشق بر نفرت پیروز است" همراه بود برای دومین شب پیاپی در شامگاه پنجشنبه در بسیاری از ایالت‌های آمریکا جریان داشت. تظاهرکنندگان ترامپ را فردی نژادپرست و زن ستیز خواندند.

لوس آنجلس

در لوس آنجلس صدها تن از دانشجویان در محوطه دانشگاه کالیفورنیا جمع شدند. آنها پوسترهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "از ترامپ دست بردارید" و "عشق بر نفرت پیروز است".

دیزی ریورا 24 ساله یکی از تظاهرکنندگان مشارکت کننده در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت "ابتدا انتخاب او را قبول کردم اما وقتی سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر اقرار به شکست را دیدم، نتوانستم گریه‌ام را متوقف کنم".

وی ادامه داد: نمی‌توانم باور کنم که ما این فرد نژادپرست و بیگانه هراس زن ستیز را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردیم.

محوطه دانشگاه کالیفرنیا اولین جایی بود که بعد از اعلام پیروزی این میلیادر آمریکایی شاهد اعتراضات مردمی بود.

سان فرانسیسکو

در سان فرانسیسکو در شمال لوس آنجلس نیز نزدیک به هزار تن از دختران و پسران جوان راهپیمایی اعتراض آمیزی را از منطقه مالی تا ساختمان شهرداری ترتیب دادند. آنها در طی مسیر شعار می‌دادند: "این شخص رئیس جمهور ما نیست".

روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل نیز به نقل از یکی از تظاهرکنندگان نوشت: ما تظاهرات می‌کنیم چرا که خواهان دفاع از حق خود هستیم و باید به حرف ما گوش داده شود.

وی افزود: ترامپ شخصی نژادپرست است و همه مهاجرین و مسلمانان را مورد انتقاد قرار می‌دهد من می بینم که همه دوستانم گریه می‌کنند.

شمال کالیفرنیا

بسیاری از شهرهای شمال کالیفرنیا به ویژه نابا و هایوورد نیز شاهد تظاهرات هزاران نفری دانشجویان است.

آنها نیز در شعارهای خود ترامپ را فردی نژاد پرست می خواندند.

نیویورک

در حومه نیویورک نیز نزدیک به 200 نفر در میدان واشنگتن شهر در اعتراض به پیروزی ترامپ دست به تظاهرات زدند.

بالتیمور

به گزارش ایسنا، این شهر واقع در جنوب سواحل شرقی نیز شاهد تظاهرات مردمی بود و صدها تن از دانشجویان در اعتراض به پیروزی ترامپ تظاهرات کردند.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی بسیاری از شهرهای ایالت تگزارس نیز شاهد تظاهرات‌های مشابه دانشجویی بوده است.

303/300

کد خبر: 703840

وب گردی

وب گردی