ترامپ معاون خود را مسئول انتقال قدرت در کاخ سفید کرد

رسانه های غربی گزارش دادند: دونالد ترامپ مسئولیت انتقال قدرت در کاخ سفید را از 'کریس کریستی' به 'مایک پنس' معاون خود سپرد.

به گزارش ایسکانیوز شبکه خبری آمریکایی 'ان.بی.سی نیوز' روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: این مسئولیت تا پیش از پیروزی دور از انتظار ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برعهده کریس کریستی فرماندار 'نیوجرسی' بود.
این شبکه خبری افزود: اعلام این مطلب از سوی ترامپ در روز جمعه (روز گذشته) مبنی بر هدایت انتقال قدرت توسط مایک پنس و گرفتن آن از کریس کریستی نشانه ای از کم رنگ ساختن نقش کریستی درکارزار انتخاباتی است.
برخی منابع خبری به این شبکه خبری آمریکایی گفتند که یکی از دلایل مهم این جابجایی از سوی ترامپ این بوده که کریستی در مواقع حساس به خوبی به دفاع از ترامپ نپرداخته است.با این حال کریستی درکنار دیگر مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ همچون، 'نیوت گینرگریچ' رئیس سابق کنگره آمریکا، 'مایک فلین' ژنرال بازنشسته آمریکایی و 'رودی جولیانی' شهردار سابق نیورک قرار می گیرد.
ترامپ در این باره در بیانیه ای گفت:' ماموریت تیم ما واضح است، درکنار هم قرار دادن گروهی از رهبران موفق شایسته که قادر هستند تغییرات مد نظر در واشنگتن را به اجرا گذارند.'
شبکه خبری سی ان ان این اقدام را ناشی از تعامل بیشتر مایک پنس با جمهوریخواهان در کنگره دانست.
دونالد ترامپ آمریکا روز سه شنبه 8 نوامبر -18 ابان ماه توانست هیلاری کلینتون را کنار زده و رئیس جمهوری جدید این کشور شود. وی پنجشنبه 20 آبان درکاخ سفید با باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا به مدت 90 دقیقه دیدار و در مورد نحوه انتقال قدرت گفت وگو کرد.
دراین دیدار ترامپ درمورد برخی از مسائل مهم داخلی و بین ا لمللی از سوی کاخ سفید با اوباما گفت وگو کرد. این دوپس از این دیدار، در جمع خبرنگاران حاضر شدند اما به هیچ یک از پرسش های های آنان پاسخی نداند.
به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که در هشتم ماه نوامبر برابر 18 آبان ماه برگزارشد، موجی از اعتراضات به این انتخاب سراسر آمریکا را فراگرفت.
رسانه های آمریکایی ازجمله 'سی ان ان' ، 'یو.اس.ای تودی' و.. از سومین روز متوالی این ناآرامی ها که تا پیش از این 25 شهر آمریکا را فراگرفته بود، خبر می دهند.
در نخستین روز از اعتراض ها که در روز پنجشنبه گذشته برابر با دهم نوامبر به انتخاب ترامپ آغاز شد؛ سه ایالت غربی آمریکا، واشنگتن، کالیفرنیا و 'اورگان' شاهد تظاهرات گسترده بود که معترضان بزرگراه 101 در لس آنجلس را مسدود کردند.
بزرگراه 101 مهم ترین مسیر در غرب آمریکا به شمار می رود که از شمال به جنوب امتداد داشته و سه ایالت غربی آمریکا را به یکدیگر متصل می کند.
در نخستین روز اعتراض ها پلیس شهر نیویورک 30 معترض به انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کردند و در اوکلند کالیفرنیا نیز پلیس برای متفرق کردن معترضان ازگاز اشک آور استفاده کرد؛ پلیس اوکلند به شبکه سی ان ان گفت چند نفر از نیروهای پلیس در مقابله با معترضان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش شبکه خبری یو اس ای تودی، درانتخابات 2016 آمریکا دونالد ترامپ با کسب 290 رای الکترال بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد. این درحالی بود که هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی توانست درمجموع 228 رای الکترال به دست آورد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 703950

وب گردی

وب گردی