میزان مجاز استفاده از قند و شکر در یک شبانه روز

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با اشاره به راهکارهای اساسی پیشگیری از دیابت بارداری گفت: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، یک اصل ضروری جهت حفظ سلامت مادر و جنین به شمار می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،مهران زمان زاده در مورد راهکار پیشگیری از دیابت بارداری اظهارداشت: به طورکلی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر پنج درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از 25 گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

او افزود: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد گفت: کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی، مصرف غذاها به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی تا حد امکان، خودداری از سرخ کردن زیاد غذا و ترجیحا تفت دادن آنها با مقدار کم روغن، کاهش مصرف غذاهای سرخ شده در پیشگیری از دیابت بارداری موثر است.

زمان زاده افزود: برای پیشگیری از دیابت بارداری باید از مصرف سوسیس، کالباس، خامه، سرشیر، چیپس و دیگر غذاهای چرب، خودداری کرد و توجه داشت باید مصرف چربی‌های حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس از جمله روغن حیوانی، روغن نباتی جامد و نیمه جامد، کره، پیه و دنبه را به حداقل ممکن رساند.
704/700

کد خبر: 703971

وب گردی

وب گردی