انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمترین میزان مشارکت مردمی در ۲۰ سال گذشته را داشت

با تکمیل روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سی‌.ان‌.ان گزارش داد که میزان مشارکت مردمی در انتخابات امسال پایین‌ترین میزان در ۲۰ سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسکانیوز شبکه خبری سی‌.ان‌.ان جمعه گزارش داد، اکثر واجدین شرایط به پای صندوق رای نیامدند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با رای اندکی بیش از یک چهارم واجدین شرایط انتخاب شد. با شمارش ۱۲۶ میلیون رای مشخص شد که حدود ۵۵ درصد از شهروندان واجد شرایط امسال رای دادند.

این مشارکت مردمی پایین‌ترین میزان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال ۱۹۹۶ است؛ در آن سال میزان مشارکت ۵ / ۵۳ درصد بوده است. میزان مشارکت مردمی در انتخابات سال ۲۰۰۸ حدود ۶۴ درصد بوده است و الان برای رسیدن به آن نتیجه ۷ / ۱۸ میلیون رای دیگر لازم بود.

با این حال سی‌.ان‌.ان گزارش داد، به‌رغم مشارکت پایین نتایج در ایالت‌های کلیدی که موجب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شد، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۲ رای خود را به صندوق انداختند.

روند تکمیل کامل انتخابات ریاست جمهوری چندین هفته زمان می‌برد و مقام‌های انتخاباتی آمریکا در ایالت‌های مختلف باید نتایج را بررسی و تایید کنند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 703974

وب گردی

وب گردی