کارگردان فیلم «مات»: سالن های دانشگاه آزاد در کمترین امکانات، بهتر از بعضی از سالن های سینمایی است!

کارگردان فیلم «مات» درباره تفاهمنامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سان های سینمایی گفت: بسیار مهم است مردمی که باید دو الی سه ساعت پیاده روی کنند تا به یک سالن سینمایی در یک شهر نزدیک برسند و فیلمی را تماشا کنند می توانند در شهرستان خود به تماشای آن فیلم بنشینند. 

صبا کاظمی، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی که اولین فیلم بلند سینمایی خود را در گرو «هنر و تجربه» اکران می کند درباره تفاهمنامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده است و در پی آن سالن های نمایش دانشگاه برای اکران فیلم های سینمایی تجهیز می شوند، به ایسکانیوز، گفت: این طرح بسیار خوب است، من از امضای این تفاهمنامه اطلاع نداشتم اما اگر چنین طرحی قرار است اجرایی شود بسیار خوشجال کننده است چون در زمانی نه چندان دور بسیاری از اتفاقات با ورود دانشگاه آزاد اسلامی به بعضی از شهرستان ها می افتاد، به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای کوچک و دور افتاده می توانست همیشه ثمر بخش باشد.

او ادامه داد: من شنیدم در کل ایران بیش از 150 سالن سینمایی قابل استفاده وجود ندارد که برای کشور با جمعیت بالای هفتاد میلیون نفر رقم بسیار اندکی است؛ هر چند آن 150 سالنی هم که درباره آن صحبت می کنند شاید تنها 100 سالن داشته باشیم که روی صندلی های آن می شود راحت نشست و پرده و پروژکتور مناسبی برای پخش فیلم داشته باشد.

کاظمی ادامه داد: سالن های دانشگاه آزاد اسلامی در حداقل ترین امکانات هم بهتر از بعضی از سالن های سینمایی است که در حال حاضر در آنها فیلم به نمایش در می آید؛ به لحاظ سیستم نمایش فیلم، محل قرار گیری تماشاگر، فضاها و امکاناتی که سالن های دانشگاه آزاد اسلامی دارد کیفیت مناسبی دارند.

کارگردان فیلم «مات» درباره این طرح و اجرایی شدن آن در شهرهای محروم و بدون سالن سینما، گفت: بسیار مهم است مردمی که باید دو الی سه ساعت پیاده روی کنند تا به یک سالن سینمایی در یک شهر نزدیک برسند و فیلمی را تماشا کنند می توانند در شهرستان خود به تماشای آن فیلم بنشینند.

او ادامه داد: سینما یکی از مهم ترین ارکان پیش برنده فرهنگ یک جامعه است و وقتی سینما در شهری وجود نداشته باشد انگار که سیم تبادل فرهنگ در آن مکان قطع شده است بنابراین این تصمیم گیری دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بزرگ و قابل تقدیر است.


به گزارش ایسکانیوز، در ماه های گذشته تفاهمنامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده که در پی این تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی سالن های نمایش خود را به منظور نمایش فیلم تجهیز می کند، این طرح قرار است در مرحله نخست در شهرهای محروم و بدون سینما اجرایی شود.
501500

کد خبر: 703999

وب گردی

وب گردی