اقدامات ویژه برای کنترل سفید بالک های تهران

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران: اجرای اقدامات لازم برای کنترل سفید بالک ها در پائیز و زمستان با جدیت ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مختاری با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون همه راهکارهای اعلام شده براساس بررسی های علمی و میدانی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، با ابتکار این سازمان و مناطق 22گانه شهرداری با جدیت به مرحله اجرا در آمده است، افزود: پیرو اقداماتی همچون حذف و معدوم‌سازی ‌پاجوش‌ها و تنه جوش‌های آلوده، نصب کارت و نوارهای زرد رنگ و تعویض دوره‌ای آنها، تشکیل تیم‌های منسجم کارشناسی در سطوح محله و ناحیه مناطق 22 گانه، استفاده از سموم گیاهی مجاز و افزایش اقدامات آبشویی شبانه با تاکید بر شست و شوی کامل سطوح زیرین برگ ها، کاهش جمعیت سفید بالک ها را در تهران شاهد بوده ایم.
او با بیان اینکه با سرد شدن هوا حشرات پروازی سفید بالک یا مگس سفید از بین رفته و به صورت فرم زمستان گذران(شفیره) در سطح زیرین برگ های درختان به سر می برند، افزود: تهیه دستورالعمل اقدامات ویژه به منظور کنترل سفیدبالک در 6ماهه دوم سال با هماهنگی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور تهیه و به مناطق 22گانه ابلاغ شده و هماهنگی درون بخشی (ادارات فضای سبز، حوزه خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند) به منظور جمع آوری، حمل و معدوم کردن برگ های آلوده به فرم زمستانی آفت و جلوگیری از استفاده آنها جهت تولید خاک برگ و کمپوست به عمل آمده است.
مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران همچنین ادامه داد: برنامه ریزی برای انجام عملیات هرس به ویژه روی درختان پهن برگ آلوده به منظور افزایش تبادل هوا در بین شاخه ها و عملیات روغن پاشی روی درختان و درختچه های همیشه سبز آلوده به فرم زمستان گذران آفت با استفاده از روغن های امولسیون شونده پارافینی به انجام رسیده است.
او با اشاره به افزایش برقرای ارتباط با ادارات، صاحبان باغات، مجموعه های مسکونی و مراکز درمانی، نظامی، آموزشی، ورزشی و... برای انجام دادن اقدامات کنترلی در محوطه باز آنها تصریح کرد: اجرای برنامه ریزی وسیع آموزشی در مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز مناطق 22گانه برای ناظرین، کارشناسان و عوامل کارگری پیمانکاری، شهروندان،دانش آموزان و ... به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی از دیگر اقداماتی است که در فصول پیش رو نیز به انجام خواهد رسید.

اجرای برنامه ریزی وسیع آموزشی در مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز مناطق 22گانه برای ناظرین، کارشناسان و عوامل کارگری پیمانکاری، شهروندان، دانش آموزان و ... به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی از دیگر اقداماتی است که در فصول پیش رو نیز به انجام خواهد رسید


مختاری با تاکید بر اینکه تمام عوامل شهرداری همه امکانات خود را برای اقدامات کنترلی آفت مزبور در فصل زمستان بسیج کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و البته هماهنگی و همیاری تمام دستگاه‌های ذیربط و ارائه راهکارهای جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی، به کنترل کامل جمعیت این آفت دست یافته و رضایت خاطر شهروندان فراهم شود به طوریکه در بهار و تابستان سال آینده دیگر شاهد سفید بالکها نباشیم.

700/703

کد خبر: 704103

وب گردی

وب گردی