ابراهیم شریف‌زاده، خنیاگر موسیقی خراسان درگذشت /تشریح مراسم تشییع

استاد ابراهیم شریف‌زاده، خنیاگر موسیقی خراسان شب گذشته، ۲۱ آبان‌ماه، پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، ابراهیم شریف‌زاده خواننده موسیقی مقامی و خالی آثای چون، سرو خرامان، دلبر رعنا و بهاره دختر عمو است. مستند «دلبر رعنا» با نگاه به شخصیت این استاد آواز محلی خراسان ساخته شد.

همکاری وی با غلامحسین سمندری از دوتار نوازان شهیر باخرزی 60 سال طول کشید،آلبوم موسیقی «خون‌پاش و نغمه‌ریز» حاصل این همکاری است. اذان معروف او که به شیوه‌ای منحصر بفرد خوانده می‌شود، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود معطوف کرده‌است. تفاوت خواندن شریف زاده با سایر استادان موسیقی محلی خراسان در این بود که وی علاوه بر اجرای حزن انگیز موسیقی این خطه، نغمه‌هایی را به صورت حماسی اجرا کرده‌است که پژوهشگران معتقدند در تاریخ موسیقی خراسان هیچ کس به این صورت نمی خوانده‌ است.

استاد شریف‌زاده یکی از سه خنیاگر باقیمانده از نسل طلایی موسیقی خراسان بود که در شهرستان باخرز زندگی می‌کرد. البته سال 91 که زوج هنری شریف‌زاده، استاد حسین سمندری درگذشت به نوعی کوچ کاروان موسیقی خراسان آغاز شد و سپس عبدالله سرور احمدی، غلامعلی پورعطایی، ذوالفقار عسکریان و نورمحمد درپور دار فانی را وداع گفتند.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی نواحی ایرانی روز یکشنبه، 23 آبان ماه ساعت 9 صبح در شهرستان باخزر استان خراسان رضوی برگزاری می‌شود.

504500

کد خبر: 704118

وب گردی

وب گردی