پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران، رونمایی شد

آئین رونمایی از پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با مدیریت هنری هیوا پاشائی عصر جمعه 21 آبان در گالری آریانا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، آئین رونمایی از پرتره های مشاهیر سینما و تئاتر ایران که برای نخستین بار با به کارگیری رشته هایی افشان از مهره های چوبی ساخته شده با حضور جمع بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله بهزاد فراهانی،آتیلا پسیانی،اکبر عالمی،مجید مظفری،امین تارخ،فرهاد آئیش،قطب الدین صادقی، داریوش اسدزاده ، هانا کامکار و سید عباس سجادی(مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری) نیاوران برگزار شد.

امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری در گفتگویی با ذکر این نکته که برای اولین بار است که پرتره نگاری از مشاهیر سینما و تئاتر ایران به این شیوه به سرانجام رسیده بیان کرد: مشخصا پدید آورندگان چنین پرتره هایی مقصود خاصی که همان تقدس هنر و بازیگری است را دنبال می کردند چرا که در فرهنگ ما تسیبح یاداور تقدس است.

وی در ادامه صحبت هایش افزود:بازیگران و هنرمندان سینما و تئاتر از جنس و طبقه مردم هستند و به مردم خدمت می کنند از این رو وقتی می بینیم که صد هنرمند در حوزه هنر های تجسمی با چهره بازیگران به مثابه یک تمثال برخورد می کنند خوشحال می شویم. این کار یاداور تقدسی است که ایرانیان برای اهل هنر قائلند.

قطب الدین صادقی نیز در سخنانی گفت: برگزاری نمایشگاه 100 چهره ی سرشناس سینما – تئاتر ایران ابتکار خوب و قابل توجهی بود. تا کنون خلاقیتی در این سطح و بعد ندیده بودم از این رو این نمایشگاه برایم قابل احترام است.امیدوارم در سایر حوزه ها همچون ادبیات ،ورزش و ... نیز شاهد باز آفرینی چنین کار هایی باشیم.همانطور که انتظار می رفت کار ها با استفاده از خطوط ، تصویرو رنگ به خوبی درآمده اند.

دکتر اکبر عالمی که از اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه بود هم در صحبت هایی با اعلام این مطلب که انتخاب صد چهره از هنرمندان سینما و تئاتر با دقت و وسواس بسیاری انجام شد اظهار داشت: ما 5000 چهره در حوزه سینما و تئاتر ایران داریم که از این میان این چهره های که از سرمایه های اصلی هنر های نمایشی محسوب می شوند انتخاب شدند.همانطور که حدس می زدم این نمایشگاه طبق انتظاراتم به خوبی توانست پرتره هنرمندان را به شیوه ای نو در معرض دید عموم قرار دهد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا از دیدن پرتره خود حس خوبی به شما منتقل شد گفت:من از دیدن پرتره دیگر هنرمندان انرژی مثبتی دریافت کردم.

فرهاد آئیش بازیگر، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز پس از بازدید از پرتره خود که توسط مهدی روزبه طراحی و ساخته شده است در سخنانی برگزاری چنین نمایشگاه هایی را بسیار جذاب و خوب عنوان کرد و گفت: جذابیت این نمایشگاه از این رو که من هیچ شناختی از آن و چگونگی خلق آثار را نداشتم بسیار جالب بود.انتخاب هنرمندان مختلف توانسته به موفقیت این نمایشگاه کمک بزرگی بکند.

آئیش با ذکر این مطلب که تسبیح جزئی از فرهنگ ایران است ادامه داد : از این رو خلق آثار بدین شکل بسیار جذاب است.آدم کنجکاو می شود تا به اصل موضوع بیشتر فکر کند چراکه شما با یک تصویر روبه رو نیستید بلکه با یک ایده و فکر روبه رو می شوید .

نمایشگاه 100 چهره ی سرشناس سینما – تئاتر ایران دستاورد تلاشی گروهی حرفه ای است که با مشارکت یکصد هنرمند حوزه ی هنر های تجسمی از اردیبهشت ماه سالل جاری آغاز و پس از شش ماه تلاش جمعی با خلق یکصد اثر بی مانند به ثمر نشسته است و پرتره چهر هایی همچون عباس کیارستمی ، اصغر فرهادی ، علی حاتمی ، رویا نونهالی ، مهران مدیری ، محمد علی کشاورز ،جمشید مشایخی و ... ساخته شدند.

مدیریت هنری این پروژه با هیوا پاشایی است و شخصیت هایی همچون اکبر عالمی ، اصغر همت ،سید عباس سجادی، اشکان قازانچایی ، مهدی ساروخانی و هانا کامکار اعضای شورای سیاست گذاری به شمار می روند همچنین حسن مطهری مدیر روابط عمومی این پروژه هنری است.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه و تا تاریخ پنج شنبه 27 آبان از ساعت 16 الی 20 در گالری آریانا به نشانی خیابان الهیه ، انتهاى مریم شرقى ، ابتداى فرشته ( شهید فیاضى ) پلاک ٩ مراجعه نمایند.

502500

کد خبر: 704136

وب گردی

وب گردی