برگزاری بزرگداشت پروفسور باقر ساروخانی  با حضور وزیر ارشاد/ساروخانی:علوم انسانی نماد توسعه پایدار جامعه  است

مراسم بزرگداشت پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات و مدیر گروه جامعه شناسی دکتری تخصصی واحد علوم و تحقیقات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، پروفسور باقر ساروخانی در این مراسم گفت: علوم انسانی و جامعه‌شناسی نماد توسعه پایدار یک جامعه است.

وی گفت: اگر به حق بگویم من مدیون استادان و همچنین تک تک شاگردانم هستم. من در دانشگاه از دانشجویانم علم می‌آموزم. اگر دانشجویان من نبودند هیچ‌یک از کتابهایم چاپ نمی‌شد.

این استاد واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: برگزاری این مراسم‌ نشان‌دهنده این است که جامعه ما هوشمند شده اگر جامعه هوشمند افراد را از یک‌دیگر جدا کند جوانانمان بیشتر می‌آموزند و انگیزه‌ای برای شروع کار جوانان بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری این مراسم‌ها ویروس دانایی را در جامعه ایجاد می‌کند و آدم‌ها را به سمت کتاب سوق می‌دهد. کاری کنید تا فرزندان به سمت علم بروند و آن را سرمنشأ خود قرار بدهند.

ساروخانی افزود: اگر بخواهم از زندگی خود نکاتی را بگویم باید به دو چیز اشاره کنم، تلاش و توکل.

ساروخانی با اشاره به اینکه در یک خانواده کوچک به دنیا آمده است گفت: ما بنیه فرهنگی و اقتصادی ضعیفی داشتیم و سواد والدینم در حد قرآن بود. من به کتاب انس گرفتم اما این انس و علاقه نمی‌دانم از کجا در من به وجود آمد. با وجود اینکه وضع اقتصادی ضعیفی داشتیم من کتاب‌ها را از دکان کتابفروشی اجاره می‌کردم و با توجه به اینکه بنیه اقتصادی‌مان ضعیف بود سعی می‌کردم در یک روز آن کتاب را تمام کنم.

این استاد جامعه‌شناسی ادامه داد: تصور می کنم دانش و دانایی جهان گسترده‌ای است و اگر یک بار دیگر متولد بشوم و بخواهم کاری را شروع کنم معلمی است. دنیای امروز یک دنیای متفاوت است. دنیایی با تغییرات شتابان. جامعه‌ای اگر حرکت کند و راهش با دانش هماهنگ نباشد مسیر اشتباهی را خواهد رفت. اگر قبل از واردکردن اتومبیل فرهنگ رانندگی را به کشور وارد نکنیم این مساله آسیبی به ما خواهد زد.

وی در پایان گفت: علوم انسانی و جامعه‌شناسی نماد توسعه پایدار یک جامعه است و اگر جامعه‌ای خواهان پیشرفت باشد باید شاخصه‌های مختلف علوم انسانی و جامعه‌شناسی را در خود تقویت کند.

در این مراسم دکتر محمد سلطانی‌فر، حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی ، رضا داوری اردکانی، سید حسین سراج زاده، حسین رضی، اسعی و.. سخنرانی کردند و از منش و خصلت‌های دکتر ساروخانی یاد کردند.

به مناسبت تولد باقر ساروخانی کیک تولدی برای او در نظر گرفته شده بود ‌همچنین از تمبر وی رونمایی شد.

500500

کد خبر: 704156

وب گردی

وب گردی