پرتره مشاهیر سینما و تئاتر  با  رشته‌های افشان از مهره‌های چوبی رونمایی شد

آیین رونمایی از پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، آیین رونمایی از پرتره‌های مشاهیر سینما و تئاتر ایران که برای نخستین‌بار با به‌کارگیری رشته‌هایی افشان از مهره‌های چوبی ساخته‌ شده است، با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله بهزاد فراهانی، آتیلا پسیانی، اکبر عالمی، مجید مظفری، امین تارخ، فرهاد آئیش، قطب‌الدین صادقی، داریوش اسدزاده، هانا کامکار و سیدعباس سجادی برگزار شد.

امین تارخ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری، در این مراسم با بیان این‌که برای اولین‌بار است که پرتره‌نگاری از مشاهیر سینما و تئاتر ایران به این شیوه به سرانجام رسیده است، گفت: مشخصا پدیدآورندگان چنین پرتره‌هایی مقصود خاصی را که همان تقدس هنر و بازیگری است، دنبال می‌کردند، چون در فرهنگ ما، تسیبح یادآور تقدس است.
او ادامه داد: بازیگران و هنرمندان سینما و تئاتر از جنس و طبقه مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند، از این رو وقتی می‌بینیم که ۱۰۰ هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی با چهره بازیگران به مثابه یک تمثال برخورد می‌کنند، خوشحال می‌شویم. این کار یادآور تقدسی است که ایرانیان برای اهل هنر قائل‌اند.
قطب‌الدین صادقی نیز در سخنانی گفت: برگزاری نمایشگاه ۱۰۰ چهره سرشناس سینما - تئاتر ایران ابتکار خوب و قابل توجهی بود. تا کنون خلاقیتی در این سطح و بعد ندیده بودم. از این رو این نمایشگاه برایم قابل احترام است. امیدوارم در سایر حوزه‌ها مانند ادبیات، ورزش و ... نیز شاهد بازآفرینی چنین کارهایی باشیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت کارها با استفاده از خطوط، تصویر و رنگ به‌خوبی درآمده‌اند.

اکبر عالمی نیز که از اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه بود، در صحبت‌هایی با اعلام این‌که انتخاب ۱۰۰ چهره از هنرمندان سینما و تئاتر با دقت و وسواس بسیاری انجام شد، اظهار کرد: ما پنج‌هزار چهره در حوزه سینما و تئاتر ایران داریم که از این میان، این چهره‌های که از سرمایه‌های اصلی هنرهای نمایشی محسوب می‌شوند، انتخاب شدند. همان‌طور که حدس می‌زدم، این نمایشگاه طبق انتظاراتم به‌خوبی توانست پرتره هنرمندان را به شیوه‌ای نو در معرض دید عموم قرار دهد.
او در پاسخ به این پرسش که آیا از دیدن پرتره خود حس خوبی به شما منتقل شد؟ گفت: من از دیدن پرتره دیگر هنرمندان انرژی مثبتی دریافت کردم.
فرهاد آئیش، بازیگر، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز پس از دیدن پرتره خود که توسط مهدی روزبه طراحی و ساخته شده است، در سخنانی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را بسیار جذاب و خوب دانست و گفت: جذابیت این نمایشگاه از این رو که من هیچ شناختی از آن و چگونگی خلق آثار نداشتم، بسیار جالب بود. انتخاب هنرمندان مختلف توانسته به موفقیت این نمایشگاه کمک بزرگی کند.
او با بیان این‌که تسبیح، جزیی از فرهنگ ایران است، ادامه داد: خلق آثار به این شکل، بسیار جذاب است. آدم کنجکاو می‌شود تا به اصل موضوع بیشتر فکر کند، چراکه شما با یک تصویر روبه‌رو نیستید، بلکه با یک ایده و فکر روبه‌رو می‌شوید.
نمایشگاه ۱۰۰ چهره سرشناس سینما - تئاتر ایران دستاورد تلاشی گروهی حرفه‌ای است که با مشارکت ۱۰۰ هنرمند حوزه هنرهای تجسمی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شد و پس از شش‌ماه تلاش جمعی با خلق ۱۰۰ اثر به ثمر نشست و پرتره چهرهایی همچون عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، علی حاتمی، رویا نونهالی، مهران مدیری، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و ... ساخته شدند.
مدیریت هنری این پروژه با هیوا پاشایی است و شخصیت‌هایی مانند اکبر عالمی، اصغر همت، سیدعباس سجادی، اشکان قازانچایی، مهدی ساروخانی و هانا کامکار اعضای شورای سیاستگذاری آن هستند. همچنین حسن مطهری مدیر روابط عمومی این پروژه هنری است.
علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریانا به نشانی خیابان الهیه، انتهای مریم شرقی، ابتدای فرشته (شهید فیاضی)، پلاک ٩ مراجعه کنند.
501500

کد خبر: 704157

وب گردی

وب گردی