احتمال ممنوع شدن استفاده از فناوری شارژ سریع توسط گوگل

گوگل در گذشته نیز اعلام کرده که با استفاده از فناوری‌های غیراستاندارد شارژ سریع به شدت مخالف است.

به گزارش ایسکانیوز؛ گوگل استفاده از فناوری‌های غیراستاندارد شارژ سریع را به شدت مضر می‌داند. در جدیدترین راهنماهای منتشر شده برای اندروید ۷ نوقا، این شرکت به سازندگان گوشی‌های اندروید توصیه کرده است تا از فناوری‌های شارژ سریع که ولتاژ را از حد استاندارد بالاتر می‌برند استفاده نکنند.

به بیان دیگر گوگل فناوری‌هایی مانند نسل سوم شارژ سریع کوالکام را نیز مناسب نمی‌داند. همچنین گوگل هشدار داده است که نسخه‌های جدید اندروید ممکن است تنها از شارژ سریع استاندارد پشتیبانی کنند.

البته این موضوع به معنای برچیده شدن فناوری شارژ سریع نیست و حتی گوشی‌های پیکسل گوگل نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند اما غول دنیای فناوری سعی دارد با این کار به وعده‌ی خود برای استفاده از یک کابل برای همه پورت‌های یواس‌بی نوع سی عمل کند.

در واقع گوگل تلاش می‌کند تا شما برای شارژ کردن گوشی خود نیاز به کابلی مجزا نداشته باشید و سلامت‌ خود و دستگاه‌تان را در معرض خطر قرار ندهید. از طرفی شاید گوگل هیچ‌گاه شرکت‌های دیگر را مجبور به استفاده از فناوری شارژ سریع استاندارد نکند اما شرایط در حال حاضر برای این شرکت‌ها به نظر مناسب نمی‌رسد.

منبع : زومیت

203/200

کد خبر: 704166

وب گردی

وب گردی