اتهام‌ فیسبوک در تاثیرگذاری روی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

بسیاری از کاربران آمریکایی فیسبوک این شبکه اجتماعی را متهم کرده‌اند که با انتشار اخبار کذب روی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز، این رسانه اجتماعی نقش مهمی در توزیع اطلاعات ایفا می‌کند و حدود دو میلیارد کاربر فعال آن از طریق جستجو در خبررسان فیسبوک به اخبار دسترسی پیدا می‌کنند.

مشکل اینجاست که کاربران فیسبوک همیشه در تشخیص منابع خبری مشروع از خبرهای طنزآمیز، تبلیغات یا اطلاعات کذب موفق نیستند. در این صورت، اگر اطلاعات نادرست گسترش یابد، می‌تواند تاثیر منفی بر افکار عمومی داشته باشد.

انتشار اطلاعات غلط در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به قدری بد بود که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور، فیسبوک را "ابر غبارآلودی از مهملات" خواند.

مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، این گفته‌ها را رد کرده است.

وی اظهار کرد: به شخصه معتقدم تاثیرگذاری تعداد محدودی از اخبار دروغین در فیسبوک بر انتخابات ریاست‌جمهوری، فکر کاملا اشتباهی است.

البته اگر این رسانه اجتماعی می‌خواهد که پلت‌فرمی برای میلیاردها نفر به منظور دسترسی و به اشتراک گذاشتن اخبار باشد، باید مسئولیت این قدرت را بپذیرد و دستورالعمل‌هایی را برای انتشار مسئولانه اخبار ارائه کند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 704190

وب گردی

وب گردی