سال آینده گوشی‌هاتان از امسال هم سریع‌تر شارژ می‌شوند

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۰ شرکت کوالکام که به زودی در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته خواهد شد از قابلیت شارژ سریع ۲۸ ولتی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ این تکنولوژی Quick Charge 4.0 نامیده می‌شود و این اطلاعات هم از سوی یک تولیدکننده لوازم جانبی که نخواسته نامش فاش شود به بیرون درز کرده است.

بسیاری از افراد بویژه کسانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، حاضر به پذیرش اهمیت شارژ سریع نیستند. اما اهمیت این موضوع را واقعا نمی‌شود انکار کرد. ظاهرا شارژر جدید می‌تواند از تنظیمات ۵ ولت، ۴٫۷ آمپر تا ۵٫۶ آمپر و ۹ ولت، ۴ آمپر پشتیبانی کند.

این موضوع نشان می‌دهد شرکت کوالکام موفق شده برق بیشتری وارد باتری کند بدون آنکه به باتری صدمه بزند. می‌دانیم که یکی از مشکلات باتری‌های لیتیومی در گوشی‌های جدید این است که احتمال دارد آن‌ها با بیش از حد داغ شدن کاملا آسیب ببینند. اما تکنولوژی شارژ سریع با پایین آوردن میزان انرژی در هنگام شارژ سریع کاری می‌کند دمای گوشی آنچنان بالا نرود و قطعات درون آن آسیب نبینند.

حال با آمدن Quick Charge 4.0 همه چیز پیشرفته‌تر از قبل هم خواهد شد. این تکنولوژی جدید اجازه می‌دهد حتی باتری‌های بزرگتر هم کاملا سریع‌تر شارژ شوند.

به هر حال در شرایط فعلی گوشی‌هایی که از تکنولوژی Quick Charge 3.0 استفاده می‌کنند می‌توانند یک باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی را از ۰ تا ۷۱ درصد در ۳۰ دقیقه شارژ کنند. احتمالا تکنولوژی جدید این زمان را کاملا سریع‌تر هم بکند. گوشی‌هایی که احتمالا از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد در فصل اول سال ۲۰۱۷ به بازار می‌آیند و می‌توانید در آن دوره زمانی منتظر بهره‌برداری از این تکنولوژی باشید.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 704205

وب گردی

وب گردی