هادی مرزبان: امکان حضور علی نصیریان در «بنگاه تئاترال» نیست/بازیگران دوست دارند نقش «سیاه» را بازی کنند

هادی مرزبان گفت: برای حضور علی نصیریان در نمایش «بنگاه تئاترال» صحبت کردم، او به من گفت؛ برایم سخت است که با ترافیکی که وجود دارد در تمرین ها حضور داشته باشم ضمن اینکه علی نصیریان قرار است در «شهرزاد2» هم به ایفای نقش بپردازد و به این دلایل امکان اینکه بتواند در «بنگاه تئاترال» حضور داشته باشد میسر نیست.

هادی مرزبان، کارگردان تئاتر درباره نمایشی که در آینده به روی صحنه خواهد برد به ایسکانیوز، گفت: قرار است نمایشنامه ای با نام «بنگاه تئاترال» را به روی صحنه ببرم که نویسنده آن علی نصیریان است و حدود 20 روز آینده تمرین های آن آغاز می شود، دلیل تاخیری هم که برای شروع تمرین های این نمایش وجود دارد این است که دو تا از بازیگرانی که قرار است در «بنگاه تئاترال» به ایفای نقش بپردازند پر کار بودند و مدتی را به استراحت نیاز داشتند.

او ادامه داد: مشکلات بنیاد رودکی با آمدن علی اکبرصفی پور تقریبا در حال حل شدن است به همین دلیل احتمال می دهم که «بنگاه تئاترال» را در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه ببرم چون فضای کار بومی و ایرانی است و از المان های تخت حوضی هم در آن استفاده شده است اما هنوز کاملا مشخ نیست و این احتمال وجود دارد که اگر شرایط مساعد شود در تالار وحدت اجرا شود.

مرزبان افزود: تعدادی از بازیگران این نمایش مشخص شده اند و یکی از مشکلات این است که منتظر فرهاد آییش هستم که به گروه بپیوندد، امین زندگانی، فرزانه کابلی، ایرج راد و خسرو احمدی از بازیگرانی هستند که حضورشان در این نمایش قطعی شده است و بقیه هنوز مشخص نشده اند.

این کارگردان تئاتر درباره حضور علی نصیریان در «بنگاه تئاترال» گفت: برای حضور علی نصیریان در این نمایش هم صحبت کردم، نصیریان از جمله بازیگرانی است که بسیار منضبط است و در زمان مشخص شده در تمرین های نمایش حاضر می شود برای همین به من گفت؛ برایم سخت است که با ترافیکی که وجود دارد در تمرین ها حضور داشته باشم ضمن اینکه علی نصیریان قرار است در «شهرزاد2» هم به ایفای نقش بپردازد و به این دلایل امکان اینکه بتواند در «بنگاه تئاترال» حضور داشته باشد میسر نیست.

او افزود: علی نصیریان قرار بود نقش «سیاه» را در این نمایش بازی کنند چون پیش از انقلاب هم که در «بنگاه تئاترال» حضور داشت همین نقش را ایفا کرده بود، جالب است که همه کسانی که برای بازی در این نمایش انتخاب می شوند علاقمند هستند که نقش «سیاه» را بازی کنند که البته ایفا کردن نقش «سیاه» بسیار سخت بوده و هر بازیگری نمی تواند این نقش را بازی کند.

هادی مرزبان در پایان درباره علاقه اش به نمایش «رو حوضی»، گفت: در کودکی علاقه فراوانی به نمایش های «رو حوضی» و نقش «سیاه» داشتم و وقتی که گروه های تئاتری برای اجرای این گونه نمایشی به منزل ما می آمدند بازیگران نقش «سیاه» خود را با دوده بخاری سیاه می کردند و من آنها را تماشا می کردم و آرزویم این بود که در این نقش بازی کنم اما وقتی تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشتم به این نتیجه رسیدم که ایفای این نقش بسیار سخت است و بازیگران خاصی می توانند در این نقش ها حضو داشته باشند. حالا برای نمایش «بنگاه تئاترال» به بازیگرانی که قرار است در این نمایش با من همکاری کنند گفته ام اگر این نقش را می خواهید باید برای آن تست دهید و اگر نشود از «سیاه» های حرفه ای استفاده کنم.
501500

کد خبر: 704273

وب گردی

وب گردی