کنفرانس گسترده مخالفان سوریه در دمشق با نظارت روسیه

منابع آگاه از مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری کنفرانس مخالفان داخلی و خارجی سوریه با نظارت روسیه در دمشق خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایسنا به نوشته روزنامه رای الیوم، برخی منابع آگاه در مخالفان سوریه اعلام کردند که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس گسترده با حضور چهره‌هایی از مخالفان داخلی و خارجی سوریه در دمشق و با نظارت روسیه و همکاری دولت سوریه انجام شده است.

این منابع افزودند: هماهنگ کننده کل این کنفرانس در خارج احمد الجربا، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوری و رئیس فعلی جریان "الغد" است و وی در راستای برگزاری این کنفرانس تماس‌های متعددی با مقامات روس داشته و با تضمین‌های طرف روسی در کنفرانس دمشق حاضر خواهد شد.

الجربا در حال حاضر با چهره‌هایی از مخالفان سوریه در خارج در راستای راضی کردن آنها برای حضور در کنفرانس در تماس است.

به گفته منابع مذکور از جمله چهره‌هایی که موافقت خود برای حضور در کنفرانس را اعلام کرده‌اند، می‌توان به "جمال سلیمان" و "جهاد مقدسی"، دو تن از چهره‌های نزدیک به قاهره اشاره کرد.

این منابع بدون اشاره به اینکه از مخالفان خارجی چه کسانی شرکت خواهند کرد، گفتند: هماهنگی‌های در داخل سوریه و نیز گزینش شرکت‌کنندگان از میان مخالفان موجود در سوریه بر عهده حسن عبدالعظیم، هماهنگ کننده هیات مخالفان سوری است و او در راستای برگزاری کنفرانس مذکور تا پیش از پایان سال جاری میلادی با الجربا و مقامات روس در ارتباط است.

306/300

کد خبر: 704320

وب گردی

وب گردی