جزییات طرح ساماندهی سفرهای دریایی/ بنادر مسافری هرمزگان در تکاپوی نوروز۹۶

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به اجرای ۱۰ سال طرح نوروزی سفرهای دریایی در این استان گفت: طی این مدت هیچ‌گونه تلفات انسانی در مسیرها، شناورها و زمان دریانوردی مجاز ثبت‌نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی نوفرستی که در سومین نشست هماهنگی طرح ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز ۹۶ سخن می‌گفت، ضمن بیان گزارشی از طرح نوروزی گذشته افزود: در این طرح که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین به مدت ۲۰ روز برگزار شد، حدود سه هزار نفر شامل خدمه شناورها، بازرسان، برج کنترل، مسئولین بنادر، کارکنان پشتیبانی و عملیاتی و همچنین شرکت‌های همکار مشارکت داشتند که درمجموع ۲۵۹ هزار نفرساعت خدمات به مسافرین دریایی ارائه شد.

به گفته نوفرستی، گزارش‌های تحلیل آماری نشانگر این است که در تعطیلات نوروزی گذشته، جابجایی ۵.۵ میلیون نفر سفر، رشد ۸.۳ درصدی به ثبت رسید.

همچنین جابجایی بالغ‌بر ۵۳۱ هزار خودرو با افزایش ۸.۳ درصدی و ترابری ۱.۲ میلیون نفر درگشت‌های تفریحی دریایی با افزایش ۱۸.۳ درصدی نیز ازجمله نتایج اجرای این طرح بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سهم تفکیکی بنادر مسافری استان در این رابطه نیز سخن به میان آورد و گفت: بنادر پهل و لافت جزیره قشم با ۴۹ درصد، شهید حقانی بندرعباس ۱۱ درصد و شهید ذاکری قشم ۱۰ درصد از مجموع جابجایی مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: سهم اسکله‌های گردشگری ۱۸ درصد، کیش ۵ درصد، چارک ۴ درصد، هرمز ۲ درصد و آفتاب یک درصد بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این مقام مسئول اقدامات در دستور کار برای اجرای طرح نوروزی ۹۶ را در بخش‌های شناورها، پایانه‌های مسافری، ایمنی مسیر تردد، شرایط اضطرار و اطلاع‌رسانی برای حضار تشریح کرد.

وی یادآور شد: از سال ۸۶ تاکنون که ۱۰ سال از اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی در هرمزگان می‌گذرد، هیچ‌گونه تلفات انسانی در مسیرهای مجاز، شناورهای مجاز و زمان دریانوردی مجاز به ثبت نرسیده است.

شایان‌ذکر است، در پایان این نشست، معاونین و نمایندگان واحدهای دریایی، بندری، فنی و مهندسی عمران، مدیران بندرها تابعه و دیگر دست‌اندرکاران طرح نوروزی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری هر چه‌بهتر طرح ساماندهی سفرهای دریایی پرداختند.

402/101

کد خبر: 704389

وب گردی

وب گردی