صدها ساختمان مسلمانان در غرب میانمار به آتش کشیده شد

همزمان با سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار ، تصاویر ماهواره ای از به آتش کشیدن صدها ساختمان آنها در روستاهای غرب میانمار حکایت دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما همزمان با سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار ، تصاویر ماهواره ای از به آتش کشیدن صدها ساختمان آنها در روستاهای غرب میانمار حکایت دارد.

ایالت راخین در شمال میانمار که زادگاه اقلیت مسلمان روهینگیا و هم مرز با بنگلادش است به دنبال حمله ماه گذشته به پست های مرزی که بر اثر آن نه پلیس کشته شدند تحت تدابیر شدید نظامی قرار دارد.

نظامیان در جستجو برای یافتن مهاجمان که به ادعای دولت از مسلمانان روهینگیا بودند دهها تن را کشته و بازداشت کرده اند.

بنا به گفته ارتش میانمار در دور جدید درگیری ها در روز شنبه دو نظامی و شش مهاجم کشته شدند.

گزارش ها درباره نقض شدید حقوق بشر در ایالت راخین فشارهای بین المللی را علیه دولت جدید میانمار افزایش داده و توانایی آن را برای کنترل ارتش زیر سوال برده است.

مقامات میانمار دسترسی به این منطقه را به شدت محدود کرده اند و این مسئله امکان تایید گزارش های دولت و یا اتهامات درباره عملکرد نظامیان را در این ایالت دشوار ساخته است.

تصاویر جدید ماهواره ای که دیده بان حقوق بشر منتشر کرده است نشان می دهد بیش از 400 ساختمان در سه روستای مسلمان نشین به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از یانگون ، براد آدامز مدیر بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر اعلام کرد تصاویر ماهواره ای حکایت از آن دارد که سطح تخریب ها بسیار فراتر از آن است که ابتدا گمان می رفت.

وی افزود مقامات میانمار باید هرچه سریعتر یک گروه تحقیق را با حمایت سازمان ملل تشکیل دهند.

دولت و ارتش میانمار ادعاها درباره اینکه نظامیان این کشور روستاهای مسلمانان روهینگیا را به آتش کشیده اند رد کرده اند.

306/300

کد خبر: 704444

وب گردی

وب گردی