حضور دانش آموزان و دانشجویان صرب در دوره جدید آموزش زبان فارسی

دوره های جدید آموزش زبان فارسی در مراکز دانشگاهی صربستان، دبیرستان‌ زبان‌های خارجی بلگراد و رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، دوره‌های آموزش آزاد زبان فارسی همزمان در دانشگاه دولتی بلگراد، دانشگاه خصوصی 'جان نسبیت' و در رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد از روز جمعه 21 آبان آغاز شد. همچنین دوره آموزش زبان فارسی در دبیرستان زبان‌های خارجی بلگراد طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی، استادان و دانش‌آموزان آغاز شد.

'محسن سلیمانی' رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان در خصوص برگزاری دوره‌های زبان فارسی در دانشگاه ها اظهار کرد: مهمترین ویژگی دوره‌های زبان فارسی در سال جاری این است که تلاش کردیم علاوه بر تشکیل کلاس‌های زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی، از امکانات آموزشی مراکز معتبر دانشگاهی صربستان نیز استفاده کنیم.

نماینده بنیاد سعدی، افزود: در همین راستا طبق تفاهم‌نامه همکاری و توافقات انجام شده با دانشگاه ها، بیشتر کلاسهای زبان فارسی در بلگراد در محل دانشگاه 'جان‌نسبیت' که بزرگترین دانشگاه بخش خصوصی صربستان به شمار می رود، تشکیل می‌شود و در پایان سال گواهی‌نامه شرکت در این دوره با تایید معاونت آموزشی دانشگاه و رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد صادر خواهد شد.

سلیمانی همچنین با اشاره به ضرورت ترجمه آثار ادبی معاصر فارسی به زبان صربی، از تشکیل دوره ویژه تربیت مترجم زبان فارسی خبر داد که برای نخستین بار کلاس های آن برگزار خواهد شد.

'سعید صفری' مدرس زبان فارسی اعزامی از بنیاد سعدی نیز با اشاره به استقبال عمومی از برگزاری دوره‌های آموزش آزاد زبان فارسی در بلگراد گفت: در سال جاری عمده تلاش ما متمرکز به بالابردن سطح کیفی آموزش است و بدین منظور در طول دوره جدید آموزش زبان فارسی، کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه واژه‌آموزی، دستور، خواندن و نگارش بطور جداگانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه درس زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به صورت واحد انتخابی ارایه می‌شود و در سال جاری بیش از 150 دانشجو این درس را انتخاب کرده اند، افزود: دانشگاه بلگراد تنها مرجع رسمی آموزشی در صربستان است که درس زبان فارسی در برنامه درسی دانشگاهی آن گنجانده شده است.

صفری همچنین از آغاز دوره جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی در دبیرستان‌ زبان‌های خارجی بلگراد، خبر داد و گفت: دوره آموزش زبان فارسی در این دبیرستان با شرکت دانش‌آموزان و با تدریس خانم «بویانا دوویچ»، از معلمان زبان فارسی صربستان به طور منظم برگزار خواهد شد و فارسی‌آموزان در طول هفته دو بار به طور منظم پست الکترونیکی آموزشی دریافت خواهند کرد تا ارتباط بیشتری با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی داشته باشند.

بنابر اعلام این خبر، دبیرستان زبان‌های خارجی بلگراد برای دومین سال، میزبان دوره آموزش زبان فارسی برای دانش‌آموزان است. این دبیرستان با 146 سال قدمت، تنها دبیرستان اختصاصی زبان‌های خارجی بلگراد است که در آن 10 زبان در طول چهارسال متوسطه آموزش داده می‌شودکه 8 زبان زنده مانند انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و دو زبان لاتین و یونانی قدیم از جمله این زبان ها است.

500500

کد خبر: 704449

وب گردی

وب گردی