معاون استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: لزوم قرار گرفتن کتاب در سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه امروز در سبد خانواده‌های ایرانی کمتر جایی برای کتاب می‌بینیم، بر ضرورت افزودن کتاب به سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر خراسان شمالی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید و اظهار کرد: سرانه مطالعه کتاب در کشور ما، نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است که این موضوع برای جامعه امروز و نسل جدید جای نگرانی دارد.

ایرانی بابیان اینکه متأسفانه امروز در بخش مطالعه در کشور وضعیت خوبی را شاهد نیستیم، تصریح کرد: بخش عمده توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگ است که تنها با علم‌آموزی و نخبه پروری می‌توان در مقابل هجمه‌های دشمنان در این حوزه ایستاد.

وی از شبیخون فرهنگی به‌عنوان راهی برای پیاده‌سازی توطئه‌های دشمنان و لطمه به فرهنگ ایران اسلامی یادکرد و افزود: بنابراین برنامه‌ریزی، وحدت و انسجام در این حوزه و ترویج فرهنگ مطالعه ضرورت دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایمان، اعتقادات و باورهای مردم باید به‌وسیله کتاب و مطالعه تعمیق و تعالی پیدا کند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ کار برای انجام دادن بسیار است و درعین‌حال باید توجه داشت که منجر به موازی کاری نشود.

ایرانی بابیان اینکه برای ایجاد فضای مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز به عزم ملی و اراده همگانی داریم، عنوان کرد: انگیزه افراد از گرفتن مدرک، باید علم و دانش باشد و کتاب به‌عنوان ضرورت روز در سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی کتاب را یکی از باارزش‌ترین کالاهای فرهنگی برشمرد که ابزار قدرتمندی برای اعتلای فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و تصریح کرد: در این زمینه هر فردی از جامعه اعم از دانش‌آموز، دانشجو، معلم، مدیر و غیره باید نقش و مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا کند تا شاهد ترویج فرهنگ مطالعه باشیم.

کد خبر: 704454

وب گردی

وب گردی