طه هاشمی: راه اندازی کارگاه های آموزشی هنری در دانشگاه آزاد اسلامی/سجادی نیری: حضور دانشگاه آزاد در حوزه توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز را غنیمت می دانیم

جلسه تفاهم نامه همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز با حضور دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و سید محمدحسن سجادی میری، دبیر توسعه فناوری و نرم هویت ساز ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، طه هاشمی، در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، انسانی، هنری و ورزشی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: از آنجایی که ما فکر می‌کردیم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های فرهنگی، انسانی و ورزشی می تواند فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند و همچنین بحث‌های بسیاری که در برای تبدبل علم به ثروت در حوزه‌ علوم انسانی وجود دارد، این شرکت‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی افزود : در حال حاضر به طور کلی شرکت‌های دانش بنیان، مهجور واقع شده‌اند و میدانیم برای اینکه این شرکت‌ها و فعال شوند به زمان نیاز دارد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی امکانات بسیاری در خصوص شرکتهای دانش بنیان و فعالیتهای پژوهشی دارد. بنابراین در صورت همکاری با ستاد توسعه علم و فناوری کشور، حوزه پژوهش می تواند بسیار رونق داشته باشد.

طه هاشمی ادامه داد: با وجود اینکه اصل ضرورت امضای تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد و ستاد توسعه فناوری های نرم ریاست جمهوری قبلاً تایید شده بود اما به علت مشکلاتی وجود داشت این برنامه بسیار رفت و برگشت داشت. در حال حاضر با وجود قطعی شدن این برنامه‌ها ما فعالیت‌های خود را آغاز کردیم چرا که این کار به هرسه معاونت دانشجویی و فرهنگی، پژوهشی و برنامه ریزی مرتبط می‌شود.

او اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هر سال در تاریخ 29 بهمن ماه اجلاسی با حضور ریاست تمامی واحدهای دانشگاه برگزار می‌کند. در حال حاضر ما 400 واحد دانشگاهی داریم و ریاست این واحدها به منظور بهبهود کیفیت بحث آموزش و پژوهش دانشگاه گرد هم جمع می‌شوند. براساس دستورات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی محور اصلی اجلاس بهمن ماه امسال بحث فرهنگی و در کنار آن نمایشگاه دستاوردهای حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او اظهار کرد: در 3 سال گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی نمایشگاهی که عمدتاً محور اصلی آنها هنرهای دستی و با موضوعات دینی است را برگزار کرده که این نمایشگاه‌ها نشان دهنده ظرفیت هنری در دانشجویان سایر رشته‌ها است. بنابراین ما طرحی را در دستور کار قرار داده‌ایم که راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در این خصوص، استعدادیابی کنیم و بتوانیم این راه بخش عظمی از تولیدات هنری را روانه بازارها کنیم. ما مجموعه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه رصد می‌کنیم و به دنبال آن هستیم.

طه هاشمی ادامه داد: در اجلاس بهمن ماه 95 دانشگاه ما مجموعه فعالیت‌های دانشجویی وفرهنگی دانشگاه رصد می کنیم و به دنبال آن هستیم با افزایش شرکت‌های دانش بنیان در جهت تجاری سازی کالاها، قدم برداریم.

حضور دانشگاه آزاد در حوزه توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز را غنیمت می دانیم

سید محمدحسن سجادی نیری، دبیر توسعة فناوری و نرم هویت ساز ضمن قددرانی برگزاری این جلسه، در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این تفاهم نامه، سرعت اهمیت چندانی ندارد. چرا که اصل موضوع تایید شده و پیگیری‌های لازم در اینباره صورت گرفته است.

سجادی نیری ادامه داد: بحث شرکت‌های دانش بنیان، به نوعی با بحث علم و فناوری کشور تلفیق شده است. ما در گذشته در حوزه فناوری های سخت تجریه های بسیاری داشته ایم و این مسیر را تا حدود همار شده است اما در حوزه فناوری های نرم که جز علوم جدید بشمار می رود تجریه ای نداریم.

او در ادامه گفت: حدود 50 تا 60 درصد ارزش افزوده شرکت های دانش بنیان به موضوعات علوم انسانی مربوط می شود وهمین موضوعات است که باعث می شود یک شرکت در بحث تجاری سازی موفق شود.

سجادی نیری در ادامه به کمک های دنشگاه آزاد برای پیشرفت این حوزه تاکید کرد و افزود: امدیوار هستیم که با کمک های دانشگاه آزاد و تجریه این مجموعه علمی در حوزه پژوهش و شرکت های دانش بنیان این مسیر را زودتر هموار کنیم.

او در ادامه در تشریح محورهای این تفاهم نامه گفت: توسعه زیست گونه این شرکت ها و توجه به همه عوامل و زنجیره های این حوزه، آیین نامه و حمایت های خاص در خصوص شکل گیری مراکز رشد و ایده های فناوری نرم، ایجاد صندوق های پژوهشی در حوزه فناوری های نرم و به وجود آوردن نهاد های خدمت رسان در این حوزه از محور های اصلی این تفاهم نامه است.

دبیر توسعه فناوری و نرم هویت ساز اضافه کرد: ما در صدد هستیم که با راه اندازی نهادهای حراجی، خودمان بتوانیم این محسولات را به فروش برسانیم بنابراین باید تمام عناصر زیست بوم را مد نظر بگیریم تا این شرکت ها بتوانند محصولاتی را ارائه کنند که در بازار جهانی از آن ها استقبال کنند.

سجاری نیری در پایان گفت: همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک می گیریم و حضور دانشگاه آزاد در این حوزه را غنیمت می دانیم و در مقابل ما نیز سعی می کنیم تا جایی که می توانیم فعلیت های این دانشگاه را حمات تا این مسیر به درستی طی شود.

203/200

کد خبر: 704465

وب گردی

وب گردی