اکثر انگلیسی‌ها معتقدند ترامپ جهان را خطرناک‌تر می‌سازد

براساس نظرسنجی صورت گرفته، اکثر مردم انگلیس معتقدند ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید جهان را به مکان خطرناک‌تری تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز این نظرسنجی که توسط پایگاه "ComRes" برای روزنامه ایندیپندنت صورت گرفته، نشان داد که اکثر مردم انگلیس همچنین معتقدند دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بد خواهد بود و پیروزی‌اش سنت خطرناکی را برای رای‌گیری‌های آتی باب می‌کند.

اما نظرات مردم درخصوص اینکه فکر می‌کنند پیروزی انتخاباتی ترامپ برای روابط آمریکا - اروپا و برای فرصت‌های انگلیس درخصوص تضمین توافق تجاری با آمریکا چه معنایی دارد، بسیار مبهم و گیج کننده است.

این نظرسنجی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه ترامپ از یک سری وعده‌های انتخاباتی کلیدی خود دست برداشته و ممکن است استراتژی کنونی آمریکا در سوریه را کنار بگذارد و برای شکست داعش با روسیه و دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تیم تشکیل دهد و همزمان با اعتراضات ضد ترامپ در سراسر آمریکا صورت گرفت.

۶۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافقند که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جهان را به مکان خطرناک‌تری تبدیل می‌کند در حالی که تنها ۱۰ درصد معتقدند که وی جهان را به مکان امن‌تری تبدیل خواهد کرد.

در همین حال ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کنند که ترامپ یک رئیس جمهور بد خواهد بود در حالی که تنها ۱۵ درصد معتقدند که وی یک رئیس جمهور خوب خواهد بود.

حدود ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد که پیروزی ترامپ سنت خطرناکی را برای انتخابات آتی بنا می‌کند در حالی که ۲۶ درصد معتقدند طبق معمول این وقغه خوشایند و به موقع برای سیاست است.

در حالی که ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ برای روابط آمریکا – انگلیس بد است، اما ۲۹ درصد خلاف این مساله فکر می‌کنند.

حدود ۳۶ درصد از این افراد موافقند که ترامپ به عنوان رئیس جمهور کار را برای انگلیس به منظور یک توافق تجاری سودمند با آمریکا راحت‌تر می‌سازد، در حالی که ۳۲ درصد خلاف این فکر می‌کنند.

در این نظرسنجی ۲۰۳۸ تن به صورت آنلاین در تاریخ نهم و دهم نوامبر ۲۰۱۶ شرکت کردند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 704486

وب گردی

وب گردی