ایجاد کانون‌های کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی با همکاری جهاد دانشگاهی

رئیس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر همکاری بیشتر میان دانشگاه خوارزمی و جهاددانشگاهی گفت: این دو نهاد می‌توانند از پتانسیل‌های یکدیگر در جهت هم‌افزایی علمی استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدعلی سبحان اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی در زمینه‌هایی چون تبدیل ایده به دانش و محصول اقدامات خوبی را انجام داده است. در این مجتمع شرکت‌های خصوصی و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی کارهای جالبی انجام می‌دهند که از جمله آن می‌توان به پژوهشکده گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی به بازدید از پژوهشکده‌های حیوانی رویان، صنایع شیمیایی، تولید دکل‌های نفتی و برخی از شرکت‌های خصوصی مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: اقداماتی که در این مراکز صورت می‌گیرد از پتانسیل بالای جهاددانشگاهی حکایت دارد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی نیز می‌تواند با پتانسیل علمی خود به همکاری با پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف بپردازد.
سبحان اللهی تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی یک دانشگاه جامع است که در تمامی رشته‌ها به جز پزشکی و در همه مقاطع دانشجو دارد و از همین رو می‌تواند همکاری مناسبی با مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری مانند انجام پایان‌نامه‌ها داشته باشد.
وی به دیگر زمینه‌های همکاری این دو نهاد اشاره کرد و اعلام کرد: ایجاد کانون‌های کارآفرینی برای اشتغال دانش‌آموختگان در دانشگاه خوارزمی و ارتباط این کانون‌ها با جامعه از طریق پارک علم و فناوری می‌تواند صورت بگیرد.
سبحان اللهی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی دارای مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان است افزود: اما مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی یک پتانسیل بزرگ است و به راحتی می‌توان با استفاده از این ظرفیت کانون‌های کارآفرینی را در دانشگاه مستقر کرد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: علاوه بر اینها دو نهاد می‌توانند از امکانات یکدیگر استفاده کنند مثلا دانشکده شیمی دانشگاه خوارزمی دستگاه‌هایی دارد که پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی می‌تواند از آن در جهت تحقیقات و اقدامات خود استفاده کند.
وی افزود: این همکاری توسط دانشکده‌های فیزیک، فنی و... نیز می‌تواند صورت بگیرد و در واقع نوعی هم افزایی است که خروجی آن به رفع نیازهای جامعه منجر خواهد شد.
سبحان اللهی در پایان به موضوع پذیرش دانشجوی مشترک بین دانشگاه خوارزمی و جهاددانشگاهی اشاره و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی است و از همین رو می‌توانیم با همکاری آن ضمن پذیرش دانشجوی مشترک کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهیم.

منبع : ایسنا

205/200

کد خبر: 704661

وب گردی

وب گردی