امنیت در مرزها منتهی به عراق برقرار است

فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در نشست تعاملی که در این مرز برگزار شد بر امنیت بسیار مطلوب در مرزهای دو کشور و تسهیل تردد زائران اربعین تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار رضایی در نشست تعاملی مرزبانان ایران و عراق در مرز مهران گفت: این خیل عظیم زائران به عشق امام حسین (ع) سختی‌های این مسیر را تحمل می‌کنند، افتخار می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که یکدل و همدل در خدمت این افراد باشیم .

وی ادامه داد: مدیریت و تأمین امنیت این خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) کار بسیار دشواری است که جا دارد از فرماندهان و مرزبانان کشور دوست و برادر عراق که در چند روز گذشته همکاری خوبی را در مدیریت خدمات‌رسانی و تردد روان زوار انجام دادند، تقدیر و تشکر کنم.

رضایی افزود: بر اساس مصوبات این کمیسیون مقرر شد، در ایام اربعین در یک دیدار مشترک در پایانه مرزی، محل تردد زائران را مورد بازدید میدانی قرار داده و در نشستی مشترک با حضور مرزبانان دو کشور، راهکارهای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی(ع) و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم، که امروز این امر محقق شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی که از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق انجام‌شده، امنیت بسیار مطلوبی در مرزها حاکم است به‌نحوی‌که جمعیت زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی ازجمله پاکستان، افغانستان، آذربایجان از مبادی مرزی کشورمان به سمت عتبات حرکت می‌کنند.

رضایی به همکاری و تعامل خوب بین مرزبانی، گروه گذرنامه و پایانه‌های مرزی اشاره کرد و این همکاری را در نوع خود بی‌نظیر دانست.

در ادامه، سپهبد حامد عبدالله ابراهیم، فرمانده مرزبانی عراق نیز اظهار کرد:هر چه داریم از عاشورا است، خدمت به زائران امام حسین(ع) بالاترین سعادت است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی عراق بابیان اینکه هرساله تعداد زائران بیشتر از گذشته می‌شود، گفت: مردم عراق برای خدمت‌رسانی بسیار خوب به زائران تلاش می‌کنند.

700700

کد خبر: 704710

وب گردی

وب گردی