دبیرخانه شورای عالی عتف از هنرمندانی که در آثارشان به حوزه پژوهش و فناوری ورود کنند حمایت خواهد کرد

شب دانشجویان سینما در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور دبیرکل شورای عالی عتف، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران، مدیر گروه سینمای دانشگاه سینما تئاتر و هنرمندان در محل پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرکل شورای عالی عتف در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: معمولا در جمع هنرمندان نباید صحبت کلاسیک کرد و باید حرف دل زد، در مجامع این چنینی احساس شادی می‌کنم. خیلی در مورد علم و فناوری حرف می‌زنیم اما اثرگذاری خاصی ندارد و باید از طریق هنرمندان این امر محقق شود.

به گزارش پرتال دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری (عتف)، شب دانشجویان سینما که با حضور دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران، مدیر گروه سینمای دانشگاه سینما تئاتر و هنرمندان برگزار شد، برگزیدگان نخستین همایش بین المللی فیلم کوتاه و نخستین جشنواره فیلم کوتاه اینترنتی معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، اظهار کرد: امسال از سوی سازمان سینمایی، سال سینمای جوان نامگذاری شده است؛ از همین رو توجه ما نیز بیش از پیش در انجمن سینمای جوانان، به تولید فیلم کوتاه بود.

او با بیان اینکه این واقعه مهم را دو حوزه آکادمیک یعنی دانشگاه و سینما،‌ انجام دادند،‌ تاکید کرد: در انجمن سینمای جوان، قصد بر این بوده در کنار فضای آموزشی، به اطلاعات دانشجویان بیفزاییم تا بتوانند بیش از گذشته در حوزه تولید قدم بردارند.

در ادامه مراسم وحید احمدی، دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سال گذشته دبیرخانه شورای عالی عتف همزمان با مراسم هفته دستاوردهای پژوهش و فناوری، مسابقه ای تحت عنوان پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها برگزار کرد که قطعا اثرگذاری خود را در حوزه علم و فناوری داشته است.

دبیر کل شورای عالی عتف، با تاکید بر اخلاق علمی، تصریح کرد: پژوهش در کشور ما اولویت چندم است؛ لذا به دانشگاه‌ها تکلیف کردیم که ۱۵ درصد از بودجه‌ را می بایست برای پژوهش هزینه کنند، اما متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها صرف این مهم می‌شود.

او خطاب به هنرمندان تاکید کرد: با هر شیوه و فکری که خلاقیت دارد، به حوزه علم و فناوری ورود پیدا کنید. باید هنر به کمک فرهنگ‌سازی در این حوزه بیاید و با این رویکرد از شما درخواست می‌کنیم که ورود پیدا کرده و آثار موثری را بسازید.

دبیر کل شورای عالی عتف در پایان با تاکید بر ساخت آثار در حوزه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: از آثاری که در این حوزه ساخته می‌شود،‌ حمایت می‌کنیم.

در ادامه فیلم‌های برگزیده سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به انتخاب دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند که بر این اساس بهتر از زندگی اثر ماهان خمامی‌پور، ناخدا سلیمان اثر سعادتعلی سعیدپور، قلمرو سلطان اثر روح الله مولوی، راه بی عبور اثر محمدرضا حافظی،‌ ایرانستاگرام اثر شکوفا کریمی، ‌نور سو اثر سید مسلم طباطبایی،‌ سایه ای که نور شد اثر نازنین سبحان سربندی، شهر من، هزار و جهارصد و... اثر رامین بهادری، بازی روی ماه اثر سامان آریان‌پور، اوسیا اثر علیرضا دهقان و‌ بازگشت اثر احسان ملازاده، تقدیرنامه فیلم‌های منتخب دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را در حوزه علم و فناوری دریافت کردند.

در پایان مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف ضمن ارائه توضیحاتی درمورد چگونگی انتخاب آثار گفت: امسال با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم تعدادی از فیلم های برگزیده سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه را مورد بازنگری قرار دادیم که از میان آنها 11 فیلم مرتبط با حوزه پژوهش و فناوری، شایسته تقدیر شناخته شدند که به 3 فیلم کوتاه برتر از میان آنها به انتخاب هیات داوران، در هفته دستاوردهای پژوهش و فناوری جوایزی اهدا خواهیم کرد.

200

کد خبر: 704749

وب گردی

وب گردی