پیش نویس لایحه جامع انتخابات به کمیسیون شوراها ارسال شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طی گزارشی غیر رسمی، وزارت کشور پیش نویس لایحه جامع انتخابات را به کمیسیون ارسال کرد اما منتظر جزییات این لایحه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی با اشاره به عدم شفافیت مالی در تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: یکی از مواردی که دغدغه اصلی مسئولان نظام بوده است، بحث شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی است، در دوره های گذشته با وجود اینکه شعار شفافیت مالی سر داده می شد در عمل با عدم شفافیت هزینه های تبلیغات انتخاباتی مواجه بودیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در سیاست های کلی ابلاغی از مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات، به هزینه مالی کاندیداها اشاره شده است، باید تعریف دقیق و درستی از هزینه های تبلیغات انتخاباتی ارائه شود.

وی گفت: قطعا مجلس به این سمت پیش خواهد رفت که افرادی به قوه مقننه ورود کنند کمترین مسئله مالی را داشته باشند. متاسفانه گزارش هایی رسیده که برخی کاندیداها هزینه های سر سام آور برای تبلیغات انتخاباتی داشته اند و توانسته اند مسیر انتخابات را تغییر دهند.

این نماینده افزود: در خیلی از شهرستان های کوچک با هزینه های انتخاباتی احتمال تغییر آرای بسیار زیاد است بنابراین ضرورت دارد هر چه زودتر تعریفی از هزینه های انتخاباتی ارائه شود.

سلیمی تاکید کرد: اگر بتوانیم شفافیت مالی در انتخابات را داشته باشیم قطعا از ورود افرادی که از شرایط مالی مردم برای تغییر آرای سوء استفاده کنند گرفته می شود.

این نماینده عنوان کرد: دولت لایحه جامع انتخابات را تهیه کرده و از سوی وزارت کشور به صورت غیررسمی گزارشی به کمیسیون شوراها ارسال شده است منتظر هستیم که هرچه زودتر این لایحه به مجلس ارسال شود و تا قبل از دی ماه در صحن علنی تصویب شود تا انتخابات سال 96 بر اساس این لایحه برگزاری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گو با خانه ملت گفت: در پیش نویس لایحه جامع انتخابات به شفافیت مالی انتخابات اشاره شده اما منتظر هستیم موارد با جزییات بیشتر به مجلس ارسال شود.

302/300

کد خبر: 704799

وب گردی

وب گردی