دولت اتحاد ملی افغانستان یک پروژه شکست خورده است

یک مقام روسی اعلام کرد، مسکو، توافق میان افغانستان و آمریکا درخصوص ایجاد دولت اتحاد ملی در کابل را پروژه شکست خورده و غیرقانونی تلقی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کابولف، معاون امور آسیای وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که توافق سپتامبر 2014 به پیشنهاد جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای حل بحران سیاسی در افغانستان،‌ فاقد یک مکانیسم صلح‌آمیز برای تضمین دولت اتحاد ملی در افغانستان است و باید چنین بازی‌هایی متوقف شود. دیگر چنین پروژهایی کار نمی‌کند.

وی با اشاره به پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: رهبر جدید آمریکا باید رویکرد این کشور در مبارزه با تروریسم در افغانستان را مورد تجدید نظر قرار دهد و با روسیه همکاری کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید روابط را با روسیه دوباره تنظیم کنند.

به گفته او، ‌روسیه تماس‌هایی از سوی دولت رو به پایان باراک اوباما که تا 20 ژانویه بر سر کار خواهد بود، دریافت کرده است. مسکو این تماس‌ها را درباره افغانستان کنار نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: اوباما در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا است و این روند ادامه خواهد یافت اما آنها نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های رئیس جمهور جدید و سیستم او پیشنهاداتی ارائه کنند. این مذاکرات در قلب آسیا در هند برگزار خواهد شد.

کابولف اضافه کرد: همچنین مسکو میزبان مذاکرات سه جانبه چین، پاکستان و روسیه در ماه دسامبر درباره افغانستان خواهد بود.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 704919

وب گردی

وب گردی