دومین استارت آپ ویکند اردبیل درحوزه فرهنگی و اجتماعی  برگزار می شود

 مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی، با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دومین استارت آپ ویکند اردبیل در حوزه فرهنگی و اجتماعی از 17 الی 19 آذرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، ابراهیم فتایی گفت: در این رویداد ضمن اهدای جوایز به تیم های اول و دوم و سوم برگزیده توسط داوران، تیم های راه یافته به مسابقه ایده پردازی فرهنگی کشور که در بهمن ماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دومین استارتاپ ویکند اردبیل تحت عنوان استارت آپ یونی ویکند برگزار خواهد شد که در آن از چهار گروه فعالان کسب و کار (صاحبان ایده)، طراحان، گرافیست ها و مشاوران (اساتید و متخصصین) ثبت نام بعمل خواهد آمد.

وی افزود: در این استارت آپ یونی ویکند فقط ایده های حوزه فرهنگی و اجتماعی از قبیل: خدمات مذهبی، اعتیاد، خشونت، بی اعتمادی اجتماعی، فقر اقتصادی، فساد، تبعیض اجتماعی، بی عدالتی در برخورداری از قدرت، نزول ارزش ها، افزایش میزان جرایم، سیاست های اقتصادی، معضل ترافیک، مسائل آموزش و پرورش، عدم رعایت حقوق شهروندی، نابرابری در اجرای قانون و سایر موارد مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی ثبت نام بعمل خواهد آمد.

وی با بیان این که علاقه مندان همین الان ایده پردازی در این حوزه را می توانند شروع کنند، تصریح کرد: سایت ثبت نام رویداد scardabil.ir است که از 27 آذر ماه ثبت نام برای رویداد مذکور شروع می شود و سه روز قبل از برگزاری رویداد در 14 آذرماه ثبت نام به پایان می رسد.

فتایی اظهار کرد: استارتاپ ویکند نوآوری های اجتماعی با سایر رویدادهای استارتاپ برگزار شده در ایران تفاوت دارد چون روی گسترش کارآفرینی اجتماعی تمرکز داشته و به دنبال پرورش ایده هایی است که سعی در حل مشکلات اجتماعی دارد.

وی با بیان این که در این استارتاپ قرار است نوآوری های تکنولوژِی به کمک حل بسیاری از مشکلات اجتماعی بیاید، بیان کرد: تأکید این دوره، بر استارتاپ هایی است که سعی دارند چالش های اجتماعی را حل کنند و در عین حال سودده باشند.

وی گفت: مفهوم کارآفرینی اجتماعی مفهوم جدیدی است. اینجا علاوه بر حل چالش های اجتماعی و کار کردن روی ایده، خود مفهوم کارآفرینی اجتماعی اهمیت زیادی دارد. این رویداد صرفاً آموزشی نیست و حل چالش های اجتماعی هم از اهداف آن است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: استارت آپ ویکند یک رویداد جهانی در زمینه کارآفرینی است که در سه روز پایانی هفته بر‌گزار می‌شود. استارتاپی‌ها ۵۴ ساعت وقت دارند تا ایده‌های‌شان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و یک نمونه کوچک از ایده‌شان را اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: استارتاپ ویکند چند سالی است با توجه به استقبال فعالان عرصه کارآفرینی در ایران، پایش به محافل جوان و فعال باز شده است.

وی ادامه داد: در استارت آپ ویکند افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آن‌ها با رأی حاضران انتخاب می‌شوند. صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند. بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد.

فتایی افزود: در روز دوم گروه‌ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ی خود می‌نمایند.

وی اضافه کرد: در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص می‌باشند و یا سابقه ایجاد استارت‌آپ را دارند گروه‌ها را در جهت اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارت‌آپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: با آغاز روز سوم باز گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است ، بطوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و… از طرح خود دفاع می‌کنند. در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند.

فتایی بیان کرد: برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور نمایند.

وی افزود: همچنین نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا که خود استارت‌آپ‌های موفقی را راه‌اندازی کرده‌اند با حضور در این رویداد تجربیات خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند.

وی گفت: شرکت کنندگان با حضور در این رویداد می‌توانند جواز حضور در رقابت جهانی استارت‌آپ‌ها را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری شتاب دهنده ها بهره ببرند.

کد خبر: 704943

وب گردی

وب گردی