برگزاری جلسه  اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه «بررسی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی» با هدف بررسی و اعلام نقطه نظرات تیم دانشگاه آزاد اسلامی درباره سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همت دفتر توسعه خدمات سلامت و با حضور جمعی از روسا و معاونین آموزشی بیمارستان های مستقر در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،در ابتدای این نشست دکتر سیدعلی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه معاونت علوم پزشکی در بیمارستان ها به دنبال ارتقاء آموزشی و درمانی است، بیان داشت: ما در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی همسو با سنجه های جدید و الزامات گام بر می داریم.

وی اعتباربخشی در بیمارستان ها را زمینه ای برای ایجاد حس اطمینان و اعتماد بیماران برشمرد و گفت: وقتی کسی به بیمارستان های ما مراجعه می کند از بدو ورود باید با توجه به آموزش ها و رعایت سنجه های لازم این حس در وی به وجود آید که همه در تلاش برای سلامتی وی هستند؛ و این ذخیره ای ارزشمند برای بیمارستان ها می گردد.

وی با تاکید بر اینکه 40 درصد آموزش پزشکی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است بیان داشت: با توجه به این آمار نیاز است تا جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در اعتباربخشی آموزشی مشخص گردد.

دکتر سمیه حسام، معاون دفتر توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی ، هدف از برگزاری این نشست اعلام نقطه نظرات تیم دانشگاه آزاد اسلامی درباره سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و بیان داشت: سنجه ها نسبت به سال گذشته تغییرات عمده ای کرده است و 147 سنجه به 99 سنجه و نیز 10 محور ( با حذف محور کمیته های بیمارستانی و الحاق آنها در سایر محورها) به 9 محور تقلیل یافته است.

معاون دفتر توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: 48 سنجه کاهش یافته و تمام مواردی که مشترک با درمان بوده، حذف و اختصاصاً سنجه هایی که مرتبط با آموزش و اعضاء هیات علمی هست، باقی ماند.

دکتر حسام گفت: از این 9 محور، 5 محور مستقیماً به آموزش می پردازد و 4 محور دیگر نیز به نوعی از این محورها پشتیبانی می کند.

در ادامه روسا و معاونین آموزشی بیمارستان ها به بررسی سنجه های آموزشی بیمارستان ها پرداخته و نظرات اصلاحی خود را اعلام نمودند. این نظرات به زودی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال خواهد شد

204/200

کد خبر: 704963

وب گردی

وب گردی