کریمی :دانشگاه آزاد حمایت های فراوانی از طرح های دانش بنیان دارد/هوشمندسازی ساختمان   به وسیله تعدادی دیوایس‌

مدیر عامل شرکت طراحی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های هوشمند گفت :عملکرد ما در زمینه هوشمندسازی ساختمان شامل سیستم‌های امنیتی و کنترل هوشمندسازی ساختمان به وسیله تعدادی دیوایس‌ با طراحی خودمان است که دانشگاه آزاد در بسیاری از طرح هایمان سرمایه‌گذاری کرده است.

امیررضا کریمی مدیرعامل شرکت طراحی سخت افزاری و نرم افزاری در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز با بیان اینکه شرکت شان در شرف تکمیل و دانش بنیان شدن است، گفت :عملکرد ما در زمینه هوشمندسازی ساختمان شامل سیستم‌های امنیتی و کنترل هوشمندسازی ساختمان به وسیله تعدادی دیوایس‌ با طراحی خودمان است .

او در مورد کاربرد سیستم های تولیدیشان افزود : این سیستم ها به وسیله ماژول های ارتباطی مانند شبکه، بلوتوث و ارتباطات بی‌سیمی موجود در بازار، در ساختمان و یا هر قسمتی که قرار است کنترل شود،به کار گرفته می شوند .به این صورت که با قرار دادن تعدادی پورت ،مانیتورینگ آن قسمت را به عهده می‌گیریم.

او ادامه داد :به طور مثال در قسمت هوشمندسازی ساختمان، بردهای موبایل را که هزینه آن نیز در بازار بسیار کم است و قابلیت این را دارد که کنترل نور و دمای خانه، کنترل پرده‌ها، نوری که از محیط بیرون می‌آید را به وسیله پرده ها کنترل کند و المان هایی که باعث بهینه سازی مصرف انرژی می‌شود، درون آن سیستم می‌گنجانیم.که بسته به آن ساختمان و قوانینش، از تکنیک‌‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم.

کریمی در پاسخ به سوالی که چه همکاری با دانشگاه آزاد دارید، گفت:ما طرحمان را در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین پیاده کردیم و اکنون نیز در دانشگاه حضور داریم.

او ادامه داد:بسیاری از پروژه‌ها مانند سیستم های امنیتی، سیستم کارت خوان، که به وسیله آن ورود اعضا از طریق کارت و آیدی انجام می‌شود را به صورت پایلوت و در همین دانشگاه انجام دادهایم. این اولین پروژه ما بود که پس از آن با ایجاد تغییراتی در سیستم ،کارکرد آن براساس اثر انگشت شد و به واسطه آن مجاز بودنش به داخل ساختمان و اتاق‌های مخصوص ،کنترل و مانیتورینگ شد تا از طریق آنها بتوان بر رفت و آمد افراد نظارت داشت.

او افزود : پس از آن اقدام به راه اندازی سیستم مکانیزم پارکینگ ،که از طریق نصب دو دوربین و سیستم پلاک خوان کردیم. اما قیمت‌ سیستم پلاک خوان در بازار بسیار گران است، که ما این مشکل را نیز با نصب 2 دوربین آنالوگ بسیار ساده و با هزینه بسیار کم برطرف کردیم. این دوربین ها این قابلیت را دارند که با رد شدن تصویر از مقابلشان ،در صورتی که این تصویرمتعلق به پلاک ماشین باشد،بر اساس تصمیمی که برایش می گیرد در را بازکند یا نکند.

کریمی گفت :پروژه‌ بعدیمان نیز اسمارت آل یا هوشمند بوده است ،که آن را هم به صورت پایلوت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و هم در چند ساختمان در سطح شهر تهران انجام داده ایم،علاوه بر این ها پروژه کناری دیگری نیز با عنوان سیستم اکسس کنترل آسانسور داشته ایم، که بر اساس اکسس آیدی،قابلیت دسترسی افراد به طبقات آسانسور واستفاده از آن را تعریف می کند،مثلا در ادارههایی که استفاده اشتباه و بی رویه ارباب رجوع که موجب استهلاک آسانسور و نیاز به سرویس و تعمیر زودتر داشته باشد ،سیستم کنترل دسترسی می دهیم که به وسیله آن استفاده از آن آسانسور مختص کارکنان می شودو این امر باعث میشود که راندمان کاری آسانسور و سرویس‌ ماهانه‌اش طولانی تر شده و بهتر کار کند.

او در پاسخ به دیگر سوالی مبنی بر اینکه حمایت دانشگاه آزاد از این پروژه به چه صورتی بوده است، بیان داشت :مکانیزمی که وجودداشته،که به عنوان مرکز رشد بوده است ، قطعاً حمایت از سمت دانشگاه آزاد اسلامی با قرار دادن امکانات اولیه و تجهیزات لازم بوده است که توانسته ایم دفتری داشته باشیم که از طریق آن بتوان اقدام به استخدام افراد کرد و به عبارتیمحیط کار را برای ما فراهم آورده‌اند.علاوه بر آن چندین گروه از طرف دانشگاه آزاد،مانند دانشگاه آزاد اکسپو از طرح ما حمایت و آنرا تبلیغ کرده اند و بسیاری از موارد دیگر. علاوه بر آن نیز خود دانشگاه آزاد هم یک سری تسهیلات که می توان گفت آن هم از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد کل باشد دارد به این صورت که تسهیلات زیاد را با سود کم می دهند .چند ماهی به عنوان تنفس و سپس باز پرداختش از جانب ما ، که عمده کاری است که دانشگاه آزادبرای ما انجام داده است.

101/402

کد خبر: 704964

وب گردی

وب گردی