اپل می‌خواهد عینک هوشمند بسازد

به نظر می‌رسد که شرکت اپل در حال کار روی دستگاه پوشیدنی جدیدی است. دستگاهی که در واقع یک عینک هوشمند همانند «گوگل گلس» (Google Glass) خواهد بود و می‌تواند دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ براساس گزارشی که در سایت Bloomberg منتشر شده، اپل قصد دارد حضور خودش را در بازار گجت‌های پوشیدنی بیشتر کند و به همین دلیل می‌خواهد یک عینک هوشمند بسازد. حتی گفته شده که این محصول در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

شرکت اپل در چند وقت گذشته افراد مختلفی که در زمینه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کردند را استخدام کرده است. قبلا احتمال می‌رفت که این شرکت بخواهد یک هدست واقعیت مجازی تولید کند؛ اما اکنون گفته شده که آن‌ها در حال ساخت عینک هوشمند هستند. در گزارش سایت Bloomberg گفته شده که اپل سفارش ساخت قطعات برای تولید مدل آزمایشی این محصول را به چندین تولید کننده‌ی مختلف داده است. از شرکت‌های سازنده‌ی قطعات دستگاه جدید اپل می‌توان به PrimeSense، Metaio و Flyby اشاره کرد. تمام این شرکت‌ها در حوزه‌ی نرم‌افزارهای واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند.

حتی گفته شده که این عینک هوشمند به شکل بی‌سیم به آیفون متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی که دریافت می‌کند را از طریق گوشی به کاربران اعلام کند.

محصول جدید شرکت اپل به شکل خاص برای رقابت با هولولنز ساخته شده است. البته هولولنز قیمت بالایی دارد و برای کارهای معمولی هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. حالا باید ببینیم که اپل این عینک را به چه قیمتی راهی بازار می‌کند.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 705005

وب گردی

وب گردی