مایکروسافت،  ویژوال استودیو را به مک می‌آورد

وبلاگ مایکروسافت روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، نسخه سازگار با سیستم مک برنامه ویژوال استودیو منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، اگرچه مایکروسافت نیز پیش‌تر همچون اپل سیاست محدود کردن را به کاربران خود دیکته می‌کرد، با این حال طی چند سال اخیر و با روی کار آمدن ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل ردموندی‌ها شاهد آن هستیم که این شرکت نه تنها حق انتخاب استفاده از هر پلتفرمی را به کاربران خود هدیه داده، بلکه سرویس‌های مختلف خود را حتی به طور کامل برای کاربران پلتفرم‌های رقیب بازار نیز عرضه کرده است.

در همین رابطه روز گذشته تائید گردیده که ابزار برنامه نویسی ویژوال استودیو برای سیستم‌های مک اپل نیز عرضه خواهد شد. این یک تغییر رویکرد اساسی از سوی مایکروسافت قلمداد می‌شود، زیرا سیاست قبلی این شرکت حفظ توسعه دهندگان خود برای برنامه نویسی در محیط سیستم عامل ویندوز بوده است.

به هر حال استراتژی جدید مایکروسافت این است که به جای اجبار توسعه‌دهندگان به استفاده از نسخه ویندوزی ویژوال استودیو، آن‌هایی که خواهان کدنویسی توسط این برنامه در محیط مک هستند را به استفاده از سرویس تحت کلاد آن برای انتقال پروژه‌های در حال اجرا میان سیستم‌های مختلف ترغیب کند.

جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت نشان می‌دهد که کسب و کار تحت کلاود این شرکت طی یک سال اخیر رشدی 125 درصدی را تجربه کرده، از این رو ردموندی‌ها از هر ترفندی برای حفظ این موقعیت تلاش خواهند کرد. به عنوان مثال این شرکت به استفاده کنندگان نسخه مک ویژوال استودیو پیشنهاد می‌دهد که به جای ساختن لوکال سرور شخصی که فضای سیستم را به شدت اشغال می‌کند، به استفاده از سرویس‌هایی همچون Azure روی آورند.

البته تا پیش از این نیز برنامه‌های کد نویسی مشابهی همچون Xamarin Studio به صورت کراس پلتفرم در دسترس کاربران قرار گرفته بودند که امکان کد نویسی را در پلتفرم‌های مختلف ایجاد می‌کرد، با این حال مایکروسافت با این اقدام راه توسعه برنامه‌های سازگار با ویندوز را کنار برنامه‌های iOS و مک، در یک قالب واحد را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد.

البته این اولین باری نیست که مایکروسافت در جهت تعامل با سایر پلتفرم‌های محبوب قدم‌هایی برمی‌دارد، زیرا اوایل امسال بود که قابلیت استفاده از خط فرمان Bash به ویندوز 10 اضافه گردید. در واقع Bash همان هسته‌ی مرکزی لینوکس است که برخی از توسعه دهندگان بروی امور خود به آن نیاز دارند و مجبور بودند تا یک سیستم‌عامل لینوکس همانند اوبونتو را در کنار ویندوز خود نصب کنند تا از قابلیت‌های آن بهره ببرند.

انتظار می‌رود که نسخه پیش‌نمایش متناسب با محیط پلتفرم مک ویژوال استودیو اواخر این هفته و در مراسم توسعه دهندگان مایکروسافت عرضه گردد، با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آن می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

205/200

کد خبر: 705021

وب گردی

وب گردی