سرلشکر باقری: آماده انتقال تجربیاتمان در سوریه و عراق به چین هستیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیاتی را که در همکاری مشترک با دولت‌های محترم سوریه و عراق بدست آورده است در اختیار چین قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه دیدار با وزیر دفاع جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران گفت: این اولین سفر وزیر دفاع جمهوری خلق چین به ایران بود که به عنوان نقطه عطفی در توسعه روابط نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور چین محسوب می‌شود.

وی افزود: موافقتنامه بسیار خوبی بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسید. ما در این نشست زمینه‌های همکاری‌های نظامی، از جمله مباحث آموزشی، تبادل تجربیات و رزمایش مشترک را مورد بررسی قرار دادیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: همچنین به طرف چینی اعلام شد، حاکمیت ملی کشورها برای ما اهمیت حیاتی دارد و لذا جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تجربیاتی را که در همکاری مشترک با دولت‌های محترم سوریه و عراق بدست آورده و یا تجربیاتی را که در برقراری و توسعه امنیت در مناطق مختلف مرزی جمهوری اسلامی حاصل شده را در اختیار کشور چین قرار دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین درمورد نبردهای دریایی و هوایی و تهدیداتی که امکان دارد حاکمیت کشورها را مورد آسیب قرار دهند، جمهوری اسلامی اعلام کرد که آمادگی همکاری مشترک و تبادل تجربه را در این خصوص دارد و طرف چینی با اشاره به زمینه همکاری‌های مشترک اعلام داشت، دو کشور دارای تهدیدات مشترکی از جانب قدرت‌های جهانی و تروریست‌ها هستند و این همکاری می‌تواند به نفع دو ملت باشد.

وی در پایان گفت: کمیسیون مشترکی بین ستادهای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل می‌شود که امروز مسئولان آن مشخص شدند و مقرر شد که در اسرع وقت این کمیسیون کار خود را آغاز کند و بدون فوت وقت در جهت تقویت و تحکیم امنیت دو کشور گام برداریم.

302/300

کد خبر: 705041

وب گردی

وب گردی