همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام/طهرانچی: رخداد بزرگ اربعین منحصر به شیعه نیست

همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام، باحضور وزیر امورخارجه، جمعی از سفرای کشورهای خارجی و اندیشمندان از کشورهای مختلف دوشنبه 24 آبان ماه در دانشگاه علم و صنعت آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دبیر همایش، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه، حافظ‌نیا دبیرکمیته علمی همایش، حمزه صفوی دبیرکمیته اجرایی سخنرانان آیین افتتاحیه بودند.

طهرانچی ، رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن خیرمقدم، اظهار امیدواری کردبرگزاری این همایش منجر به تبادل نظرموثر میان اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام شود.

طهرانچی در ادامه افزود: در آستانه رخداد بزرگ اربعین هستیم که منحصر به شیعه نیست بلکه رخدادی عام است که نشان از نقش جدی جهان اسلام در تعیین آینده جهان دارد.

او با اشاره به تمدن اسلامی گفت: تمدن اسلامی نزدیک به 500 سال راهبری تمدن علمی دنیا را برعهده داشت که این راهبری از چین تا اروپا گسترده بود.

ریس دانشگاه با اشاره منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: نیازمند آن هستیم تا دستگاه محاسباتی مناسبی به دور از خطا داشته باشیم.

وی، تسلط کامل برعلوم انسانی غرب، تعمیق شناخت معارف دینی، تعمیق شناخت مبانی انقلاب اسلامی را ازجمله عوامل موثربر نظریه پردازی و تولید علم برای مبانی نظری بدون خطا در دستگاه محاسباتی عنوان کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دبیر همایش نیز در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را تلاش برای بهره مندی از آراء و همفکری اندیشمندان جهان اسلام برای درک عالمانه و محققانه و یافتن ریشه بحران های جهان اسلام، ایجاد فضای همفکری بین نخبگان برای دستیابی به صلح پایدار و ترسیم زمینه های عملی برای همگرایی برای مبارزه با تروریسم عنوان کرد

دبیر همایش و رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام، خاطر نشان کرد: ما با تولید ادبیات جدید علمی در فضای منطقه ای و بین المللی و بهره‌مندی از مقالات علمی اساتید داخلی و خارجی به دنبال جلوگیری از تفرقه افکنی در جهان اسلام هستیم.

در بخشی از مراسم افتتاحیه، از 4جلد از کتاب های دانشگاه شهید بهشتی و موسسه آینده پژوهی جهان اسلام رونمایی شد.

در این همایش دو روزه، پیر کونسا مشاور پیشین وزارت دفاع فرانسه، میشل فوشه از کالج مطالعات جهان فرانسه، بثینه شعبان معاون سیاسی و رسانه ای رییس جمهور سوریه ، حجت الاسلام و المسلمین همام باقر حمودی ، معاون اول رییس پارلمان عراق، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم امین السیدرییس شورای سیاست گذاری حزب الله لبنان سخنرانی خواهند داشت.

203/200

کد خبر: 705046

وب گردی

وب گردی