حماس: تا تحقق شروطمان با اسرائیل اسیر مبادله نمی‌کنیم

جنبش حماس تاکید کرد تنها درصورت تحقق شروط اعلام شده از سوی این جنبش حاضر است اسیران اسرائیلی را که به اسارت گرفته آزاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی البوابه ، مشیر المصری، از رهبران جنبش حماس گفت: تنها راه برای آزاد شدن سربازان به اسارت گرفته شده توسط گردان‌های قسام، شاخه مسلح جنبش حماس، مذاکرات بر اساس شروطی است که حماس این شروط را می‌گذارد.

وی تاکید کرد: تلاش‌های اسرائیل برای فرار از عمل به الزاماتی که معامله جدید تبادل اسیران ایجاب می‌کند، به نتیجه نخواهد رسید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و فرماندهان ارتشش باید بدانند، هرچقدر هم بر قدرت نظامی و امنیتی خود و مداخله‌های بین المللی حساب باز کنند، تا زمانی که ما اسیران خود را در میان خانواده‌هایشان نبینیم، آنها نیز سرابازان خود را نخواهند دید.

وی افزود: من از نتانیاهو می‌خواهم تا در لغزشگاهی نیفتد که اولمرت با تاخیر در معامله تبادل اسیران برای پنج سال در آن افتاد.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته‌اند که دو تن از آنها سربازان ارتش اسرائیل هستند که در هنگام عملیات نظامی در جنگ اخیر به نوار غزه، به اسارت گرفته شدند اما حماس وضعیت آنها و اینکه آیا زنده هستند یا کشته شده‌اند، مشخص نکرده است.

پیشتر محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس آزادی تمامی اسرای آزاده مشمول قرارداد شالیت و متعهد شدن رژیم صهیونیستی به عدم بازداشت مجدد آنان پس از آزادی را دو پیش شرط اساسی برای ورود به قرارداد مباله اسرا اعلام کرد.

306/300

کد خبر: 705114

وب گردی

وب گردی