نماینده مسلمان کنگره رسما نامزد ریاست کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا شد

کیث الیسون، نماینده مسلمان حزب دموکرات آمریکا رسما برای ریاست کمیته ملی دموکرات‌ها کاندیدا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست، الیسون با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: من مفتخرم تا برای ریاست کمیته ملی دموکراتیک اعلام کاندیداتوری کنم و اگر فرصت خدمت داشته باشم با تلاشی خستگی ناپذیر تلاش خواهم کرد تا حزب دموکرات را به سازمانی تبدیل کنیم که همه ما را متحد کند و چارچوبی را تعیین خواهم کردکه به زندگی مردم بهبود بخشد.

نماینده مینه سوتا در کنگره آمریکا مدت‌ها پیش از شکست سنگین دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری برای به دست آوردن این سمت تلاش خود را آغازکرده بود. طی روزهای اخیر اما تلاش‌های وی جنبه عمومی نیز پیدا کرد.

الیسون که درانتخابات درون حزبی از برنی سندرز حمایت کرد تا کنون از سوی سندرز و سناتور چاک شومر و هری رید برای ریاست کمیته ملی دموکرات‌ها تایید شده است.

الیسون در بیانیه روز گذشته خود همچنین از حمایت برخی دیگر از چهره‌های دموکرات‌ از جمله کریس مورفی و امی کلابرچار از حامیان کلینتون خبر داد.

در این میان آرتی ریباک، شهردار سابق مینی پلیس که خود یکی از گزینه‌های این سمت بود گفته می‌شود که از الیسون حمایت کرده است.

ریباک در این باره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از دو دهه کار انتخاباتی و فعالیت در جنبش‌های اجتماعی در کنار کیث الیسون، می‌توانم بگوم که هرگز ندیده‌ام که او تنها برای خود تلاش کند. کیث بیشتر به عنوان یک سازمان دهنده و نه سیاستمدار از هرگونه کمپینی برای حفاظت از حقوق رای دهندگان و گسترش پایگاه حزب دموکرات استفاده کرده است. مساله‌ای که اکنون حزب ما به آن نیاز دارد.

در این میان حمایت کلوبوچار و مورنی از الیسون حاکی از آن است که این نماینده مسلمان کنگره می‌تواند حمایت گروه‌های فراتر از شاخه حامیان سندرز را نیز جلب کند و احتمال بروز رقابت درون حزبی میان حامیان سندرز و کلینتون را کاهش دهد.

در همین حال الیسون همچنان تلاش دارد تا با دموکرات‌های بیشتری برای حلب حمایت در سراسر ایالات متحده گفت‌وگو کند.

این در حالی است که هاوارد دین، فرماندار ورمونت نیز اعلام کرده که کاندیدای ریاست کمیته ملی دموکراتیک خواهد شد و احتمال این وجود دارد که تعداد نامزدهای این سمت نیز طی هفته‌های آتی افزایش یابد.

با این حال برخی انتقادات مبنی بر این مطرح است که الیسون همزمان نمی‌تواند به همه به عنوان رئیس کمیته مذکور و هم عضو کنگره فعالیت کند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 705177

وب گردی

وب گردی