مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرمان: ارائه بسته های مالی حمایتی برای طرح های پژوهشی

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرمان از امکان ارائه بسته های مالی حمایتی برای طرح های پژوهشی در چارچوب مقررات دانشگاه آزاد در هفته پژوهش خبر داد.

علی رئیس پور مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان داشت: در هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه بسته های حمایت های مالی ، ایجاد زیرساخت های لازم در جهت معرفی طرح های علمی و زیر ساخت های لازم در چارچوب مقررات دانشگاه اقداماتی صورت داده است.

وی در خصوص فعالیت های واحد برنامه ریزی در هفته پژوهش، ابراز داشت: برنامه های بسیاری از جمله معرفی فرصت ها و حمایت های لازم در حوزه معاونت برنامه ریزی دانشگاه انجام می شود . در این راستا از برنامه مورد نظر در هسته های فناور مستقر در دانشگاه آزاد واحد کرمان می توان از دریافت کمک های مالی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان که منجر به ایجاد محصولاتی در این بخش می شود را عنوان کرد.

وی افزود: اختصاص فضایی برای شرکت های دانش بنیان در هفته پژوهش توسط واحد کرمان جدای از فضای شهرک شفا پیشبینی شده است. این امر با فراهم کردن فضاهای درون واحدهای دانشگاهی تسهیل شده است تا شرکت ها بتوانند بلافاصله در آنها مستقر شده و با ارائه بسته حمایتی در حوزه برنامه ریزی در هفته پژوهش اقدام به معرفی خود به صاحبان سرمایه کنند.

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان در ادامه تصریح کرد: یکی از رسالت های دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه نسل سومی تبدیل ایده به محصول درحوزه کارافرینی است و دانشگاه در راستای سیاست های سازمان مرکزی این مقوله را دنبال می کند. در این راستا واحد دانشگاهی کرمان توسعه مراکز رشد را در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان در طول برنامه ششم انجام می دهد به طوریکه تا انتهای سال 97 انتظار میرود تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بتوانند از مراکز رشد بهره مند شوند.

وی افزود: با اتخاذ حمایت های لازم از مراکز رشد، صاحبان ایده می توانند در قالب شرکت هایی با عنوان شرکت های دانش بنیان اقدام به فعالیت های پژوهشی کنند.

رئیس پور اظهار داشت: شعار دانشگاه آزاد در خصوص پژوهش در راستای قدم هایی است که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه نسل سوم برای احیای اعتماد سازی بخش صنعت برداشتهاست و در این راستا حدود 31 طرح مصوب به عنوان طرح های سرمایه گذاری و طرح های دانش بنیان در استان دنبال می شود.

رئیس پور در خصوص فعالیت های دانش بنیان دانشگاه واحد کرمان افزود: چند اقدام به عنوان اقدامات اصلی در حوزه سرمایه گذاری اساسی در حوزه دانش بنیان در سطح استان انجام داده ایم. راه اندازی بزرگترین شرکت خدمات آزمایشگاهی همکار استاندارد در جنوب کشور تا انتهای سال 95 ، پیشرفت بالای 80 درصدی این مرکز در دستور کار است.

این مقام مسئول در مورد بحث سرمایه گذاری برای ورود 25 مگاوات نیروگاه تولید برق به صورت نیروگاه مشخصا سی اچ پی اظهار داشت: از 25 مگاوات که در استان برنامه ریزی شده است. حدودا 12 مکاوات تا انتهای سال 96 وارد مدار می شود. این حجم سرمایه گذاری تقریبا نزدیک به 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم دانشگاهی است و امیدواریم این نیروگاه ها علاوه بر کسب فرصتی برای کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای برای دانشگاه بتوانند نیاز کشور به برق را تامین کنند و دانشگاه بتواند به عنوان یک نهاد علاوه بر تامین نیاز به توسعه منطقه یاری برساند و بتواند در آینده به عنوان یک الگوی عملیاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

205/200

کد خبر: 705224

وب گردی

وب گردی