مبادله رایگان کتاب  توسط دوره گردان در  پارک دانشجو / عرضه کتاب با حال و هوای طهران قدیم

همزمان با آغاز هفته کتاب به منظور نمایش سنت کتاب فروش های دوره گرد در طهران قدیم؛ طرح مبادله رایگان وعرضه کتاب با 50 درصد تخفیف روی چرخ های طوافی از سوی شهرداری منطقه 11به مدت یک هفته در بوستان دانشجو دایر شد.

به گزارش ایسکانیوز محمد درویش مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز که در این نمایشگاه حضور داشت با اشاره به طرح چرخه سبز کتاب، ایجاد نمایشگاه هایی از این دست را بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا فرهنگ مبادله رایگان کتاب میان شهروندان فراگیر شود.

این مقام مسئول همچنین خواستار تداوم نمایشگاه های کتاب با هدف مبادله کتاب به شکل هفتگی در پاتوق های فرهنگی شد.

همچنین سید عباس طباطبایی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 ؛ در ارتباط با اهداف این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب فعلی با هدف ترویج کتاب خوانی برگزار می شود که با تغییر شیوه های عرضه کتاب تلاش شده است تا کتاب ها با شکل وشمایل جدید و در قالب گاری های طوافی آن گونه که در طهران قدیم معمول بوده است؛عرضه شوند.در واقع گاری های مذکور سنت کتاب فروش های دوره گرد در تهران قدیم را زنده می کند.

طباطبایی در ارتباط با طرح مبادله رایگان کتاب افزود: هدف نهایی ما ایجاد پاتوق مبادله کتاب به شکل هفتگی است به این ترتیب که شهروندان به مبادله کتاب های خود با یکدیگر بپردازند و این نمایشگاه در واقع یک شروع اولیه است و تداوم آن به میزان استقبال شهروندان بستگی دارد.

او ابراز امیدواری کرد که ناشرهای بیشتری در طرح های آتی برای عرضه کتاب به شکل کهن و قدیمی با شهرداری به همکاری بپردازند.

این نمایشگاه کتاب در پارک دانشجو به مدت یک هفته برقرار است و علاقه مندان می توانند برای مبادله رایگان کتاب و یا خرید با تخفیف کتاب به پارک دانشجو مراجعه کنند.

700700

کد خبر: 705247

وب گردی

وب گردی