تجهیز ناوگان هوایی هلال احمر به 6 فروند بالگرد/رونمایی از یک فروند بالگرد امدادی در استان گیلان

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از رونمایی یک فروند بالگرد امداد در استان گیلان خبر داد و گفت:‌این بالگرد توسط سازمان هلال احمر خریداری شده است که به منظور امدادرسانی در اختیار آن استان قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل نجار روز سه شنبه در حاشیه دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران، افزود: مجلس شورای اسلامی اعتباراتی را از ماده 10 و12 قانون مدیریت بحران در اختیار سازمان هلال احمر برای خریداری بالگرد امدادی قرار داده است که تاکنون 6 فروند بالگرد به ناوگان هوایی هلال احمر اضافه شده است.
نجار این اظهارات را در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه سفر به استان گیلان در روزهای آتی به چه منظور انجام خواهد شد، عنوان کرد.
نجار با اشاره به بارش بی سابقه برف در استان های شمالی کشور طی سال گذشته هم تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم در کشور لازم است تا آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیر مترقبه داشته باشیم.
نجار در ادامه به تشریح جلسه امروز شورای هماهنگی پرداخت و گفت: بارها گفته ام که سیاست های رهبر معظم انقلاب برای کشور بسیار اثرگذار بوده است و ما نیز در حوزه مدیریت بحران نیازمند لوایح و دستورالعمل هایی هستیم تا کار در این حوزه سریعتر پیش برود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از تشکیل کارگروهی در حوزه مدیریت بحران خبرداد و گفت: در این کارگروه، آئین نامه ها و دستورالعمل های لازم برای مدیریت بحران کشور به تصویب می رسد. علاوه براین دراین جلسات نظرات روسای کارگروه های 14 گانه و مدیران بحران استان های کشور به بحث و بررسی گذاشته می شود و تصمیمات نهایی برای مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث اتخاذ می شود تا ‌کار سریعتر پیش برود.

مسئول آلودگی هوا نیستم
معاون وزیر کشور درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای وضعیت فعلی آلودگی هوای تهران انجام شده است، تاکید کرد: در مصاحبه قبلی خود عرض کردم که بررسی وضعیت آلودگی هوا جزو وظایف سازمان محیط زیست است و بنده مسئول این امر نیستم .
وی ادامه داد: در صورتی که در شرایط حاد و بحرانی قرار بگیریم جلسه ای با حضور روسای دستگاههای متولی در حوزه آلودگی هوا و سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم درباره آلودگی هوا اتخاذ شود.

تجربه و دانش لازم در حوزه مدیریت بحران را داریم
نجار با تاکید براینکه از دانش و خرد لازم در حوزه بحران برخوردار هستیم، گفت: با توجه به اینکه ایران کشور حادثه خیزی است و در طی سالهای گذشته با وقوع حوادث غیر مترقبه متحمل خسارات سنگینی شده ایم؛ بنابراین باید آمادگی لازم را در حوزه مقابله با بحران داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: ما نمی توانیم جلوی وقوع حوادث را بگیریم اما می توانیم با بکارگیری دانش و تجربه از بار خسارات وارده ناشی از وقوع حوادث طبیعی بکاهیم.

نظارت ایمنی برساخت و سازها کافی نیست
نجار بر عدم نظارت بر آئین نامه های ساختمانی وساخت و سازها و استانداردسازی مصالح ساختمانی نیز انتقاد کرد و گفت: نظارت کافی در این عرصه انجام نمی گیرد و باید به سمت مطلوب پیش برویم.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: همانطور که مردم بر نمای ساختمانها و دکوراسیون منازل خود نظارت می کنند باید بر کیفیت مصالح بکار رفته در ساختمان های خود نیز نظارت داشته باشند و از سازندگان، کیفیت و ایمنی ساختمان را مطالبه کنند . ما باید به کیفیت و ایمنی ساختمان های خود نیز بیشتر بیندیشیم.
منبع: ایرنا

706/700

کد خبر: 705256

وب گردی

وب گردی